کد خبر: 707243
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
مستند «معلم» درباره «تيپ فاطميون» و آخرين اثر محسن اردستاني‌رستمي است كه طي يكي، دو روز گذشته چندبار از شبكه‌هاي «افق» و «سوم» سيما و با آرم و لوگوي برنامه اصيل و خاطره‌انگيز «روايت فتح» پخش شده است.
مصطفي شاه‌كرمي
مستند «معلم» درباره «تيپ فاطميون» و آخرين اثر محسن اردستاني‌رستمي است كه طي يكي، دو روز گذشته چندبار از شبكه‌هاي «افق» و «سوم» سيما و با آرم و لوگوي برنامه اصيل و خاطره‌انگيز «روايت فتح» پخش شده است.
اين مستند به نوعي يادآور سلسله برنامه‌هاي مستندي است كه با توليد و صداي آرام و دلنشين سيد شهيدان اهل قلم، شهيد سيدمرتضي آويني با عنوان مجموعه روايت فتح از شبكه‌هاي مختلف سيما به‌خصوص شبكه يك پخش مي‌شد. فضاي اين مستند و البته رفتاري كه رزمندگان تيپ  فاطميون در لحظات پيش از حمله و آغاز يورش به مواضع دشمنان از خودشان نشان مي‌دادند، دقيقاً يادآور تصاوير و لحظاتي است كه شهيد آويني از رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس كشورمان عليه بعثي‌ها تهيه و توليد كرده بود. يك نفر در ميان عده‌اي از رزمندگان كه با تجهيزات و ادوات كامل آماده عمليات و به صورت نشسته گردهم آمده‌اند، با صدايي حزين در حال ذكر مصيبت اهل بيت عليهم‌السلام و روضه‌خواني است و رزمندگان نيز آرام‌آرام در حال گريه كردن هستند.
مشاهده اين چنين جمعي براي ايرانياني كه مجموعه برنامه‌هاي روايت فتح را ديده‌اند، بسيار خاطره‌انگيز است و حالا بعد از چندين سال از توليد و پخش مجموعه روايت فتح، محسن اردستاني نيز رزمندگان تيپ فاطميون را با همان حال و هوا اما اين‌بار در كشور سوريه و در مقابله با مناديان اسلام امريكايي و وهابي به تصوير كشيده است، درست همانند سبك شهيد آويني. در بخش‌هايي از اين مستند يكي از رزمندگان يا فرماندهان در حال بازگويي نحوه مواجهه و درگيري با داعشي‌هايي كه لشكر شيطان زمان هستند و نيز شرح عاشقي و جانفشاني فاطميون افغاني مي‌باشد. از طرفي شبكه افق كه براي اولين‌بار اين مستند را پخش كرد، در حال تبديل شدن به محملي براي نمونه‌هاي ديگر اين مستند است كه گويا و خموش در حال روايت چگونگي و كيفيت نفوذ تفكر ناب انقلاب اسلامي و شيعه در ميان ديگر اقوام و ملل است.
نكته اينكه تيپ فاطميون يگان ويژه‌اي متشكل از رزمند‌گان داوطلب «افغان» است و در برخي مناطق كشور «سوريه» كه توسط گروه‌هاي مختلف تكفيري تروريستي اشغال شده است، در حال نبرد مي‌باشند. اين تيپ تاكنون شهداي فراواني را در دفاع از حرم بانوي صبر و مقاومت، حضرت زينب كبري(س) و شهيد سه ساله كربلا حضرت رقيه خاتون(س)، تقديم اسلام ناب محمدي صلوات‌الله عليه كرده‌اند. سردار «عليرضا توسلي» فرمانده شجاع و حماسه‌آفرين تيپ فاطميون طي نبرد با مزدوران داعشي و سلفي كه پيروان اسلام امريكايي‌اند، در دفاع از حريم آل‌الله و در منطقه عملياتي «درعا» مدال شهادت را به سينه نصب كرده و به ياران شهيدش پيوست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار