کد خبر: 706607
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
تسهيلات بنياد ملي نخبگان به برگزيدگان جشنواره ارائه مي‌شود
رئيس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: تعداد طرح‌هاي خارجي شركت‌كننده در بيست‌و‌هشتمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
رئيس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: تعداد طرح‌هاي خارجي شركت‌كننده در بيست‌و‌هشتمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
احمد اكبري در نشست خبري بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي عنوان كرد: در اين دوره از جشنواره 594 طرح شامل 243 طرح از 47كشور خارجي و 351 طرح از داخل كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود كه از اين ميان، 35 طرح برگزيده كميسيون‌هاي تخصصي به شوراي داوران معرفي شد.
وي با بيان اينكه شوراي داوران نيز 17 طرح را براي تجليل در مراسم اختتاميه انتخاب كرد كه 10طرح برگزيده از داخل كشور و هفت طرح نيز از كشورهاي ديگر است، افزود: برگزيدگان جشنواره بين‌المللي خوارزمي علاوه بر دريافت لوح تقدير، تنديس و جوايز مادي و معنوي جشنواره به سازمان سنجش آموزش كشور براي بهره‌مندي از امكان ورود به مقاطع تحصيلي بالاتر مطابق آيين‌نامه مربوطه معرفي مي‌شوند.  رئيس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: همچنين برگزيدگان اين جشنواره به بنياد ملي نخبگان معرفي و از تسهيلات آن بنياد نيز برخوردار مي‌شوند، البته حاميان جشنواره نيز جوايز مادي و معنوي گوناگوني را براي برگزيدگان در نظر گرفته‌اند.
وي افزود: شناسايي و معرفي استعداد‌هاي برتر در زمينه‌هاي مختلف علمي و صنعتي، ارج نهادن به مقام پژوهشگران و مخترعان، ايجاد بستر براي همكاري‌هاي علمي و فناوري داخل و خارج از كشور و فراهم كردن زمينه تعامل براي گفت‌وگوي دانشمندان داخلي و خارجي از اهداف برگزاري جشنواره بين‌المللي خوارزمي است.
اكبري اظهار داشت: بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي در 16 گروه علمي برگزار مي‌شود كه گروه‌هاي زيست فناوري، محيط زيست و علوم پايه پزشكي، كشاورزي و منابع طبيعي، برق و رايانه و مكانيك بيشترين طرح‌هاي هاي شركت كننده را دارند.
رئيس سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران گفت: پس از پايان اين جشنواره، همايش تخصصي توسعه پايدار و تكنولوژي با حضور انديشمندان خارجي و داخلي در سالن اجلاس سران برگزار مي‌شود.
اختتاميه بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي در مورخ 12اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار