کد خبر: 706425
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
صدور حكم اعدام براي 4 نفر
دستگاه قضايي مصر، روز شنبه طي حكمي «محمد‌بديع» رهبر اخوان‌المسلمين مصر و معاون وي به همراه ۱۲ تن ديگر را به حبس ابد محكوم كرد، همچنين چهار عضو ديگر نيز به اعدام محكوم شدند.
دستگاه قضايي مصر، روز شنبه طي حكمي «محمد‌بديع» رهبر اخوان‌المسلمين مصر و معاون وي به همراه ۱۲ تن ديگر را به حبس ابد محكوم كرد، همچنين چهار عضو ديگر نيز به اعدام محكوم شدند.
به گزارش فارس، دادگاه جنايي قاهره به رياست «قاضي معتز خفاجي» 13 عضو جماعت اخوان المسلمين را به دليل اتهامات پرونده «اتفاقات دفتر ارشاد» به حبس ابد محكوم كرد.
طبق گزارش وبگاه خبري «اليوم السابع» مصر، «محمد بديع» رهبر جماعت اخوان المسلمين به همراه معاون خود «خيرت شاطر» و 12 نفر ديگر از اعضاي اين جماعت به حبس ابد محكوم شدند. حوادث مكتب الارشاد مربوط به درگيري بين مخالفان دولت وقت با طرفداران اخوان‌المسلمين، در تاريخ 23 مارس 2013 (3 فروردين 1392) مي‌شود كه منجر به كشته شدن تعداد زيادي از مخالفان دولت شد. ‎ ظهر روز گذشته نيز، دومين جلسه محاكمه محمد‌مرسي رئيس‌جمهور بركنار شده مصر و 10 تن از رهبران جماعت اخوان‌المسلمين به اتهام جاسوسي و درز اطلاعات محرمانه به دولت قطر آغاز شد.  پس از بركناري محمد مرسي توسط ارتش مصر، تقريبا تمامي رهبران و افراد وابسته به اخوان‌المسلمين و محمدمرسي، به زندان افتاده و پرونده‌هاي متعددي از جمله جاسوسي، فرار از زندان، حمايت از تروريسم، كشتار تظاهركنندگان و فساد مالي عليه آنها باز شده است. رهبران اخوان‌المسلمين تاكنون مشروعيت دادگاه را نپذيرفته و بركناري مرسي از رياست‌جمهوري را كودتا ناميده‌اند.
شخص «محمد مرسي» نيز در تمامي جلسات دادگاه سكوت و صرفا اعلام كرده است كه من هنوز رئيس‌جمهور قانوني مصر هستم.
  مصر، «جنبش حماس» را به ليست گروه‌هاي تروريستي افزود
دادگاه رسيدگي به امور فوري قاهره جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس را به ليست گروه‌هاي تروريستي اضافه كرد.  بنا به گزارش «اليوم‌السابع» مصر، اين دادگاه پس از دادخواست «سمير‌صبري» عليه حماس برگزار شد و دادگاه مذكور پس از به تأخير انداختن چندين باره رسيدگي به دادخواست مذكور بالاخره روز شنبه حكم خود را عليه حماس صادر كرد.
اين اقدام خصمانه مصر در حالي صورت مي‌گيرد كه دادگاه ديگري در قاهره شنبه (11 بهمن) گردان‌هاي «القسام» شاخه نظامي حماس را به ليست تروريسم افزود و با واكنش مقامات فلسطيني روبه‌رو شد. خط‌سياسي مصر پس از به قدرت رسيدن «عبدالفتاح‌السيسي» به شدت عليه گروه‌هاي مقاومت فلسطين شده است و رسانه‌هاي مصري به آن دامن مي‌زنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار