کد خبر: 706098
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
بازرسي از جايگاه‌ها و انجام تست آب‌يابي در مخازن بنزين جايگاه‌هاي عرضه سوخت در آستانه نوروز كليد خورده است.
بازرسي از جايگاه‌ها و انجام تست آب‌يابي در مخازن بنزين جايگاه‌هاي عرضه سوخت در آستانه نوروز كليد خورده است.
به گزارش مهر، از ابتداي سال‌جاري تاكنون نزديك به ۲۴ ميليارد ليتر بنزين در كشور دود شده است كه به نظر مي‌رسد اجراي سياست‌هاي قيمتي و غير قيمتي دولت براي مهار مصرف بنزين تاكنون به نتيجه نرسيده است. بر اين اساس با اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت بنزين به بيش از هزار تومان از يك سو و ابطال و اجراي گسترده طرح ساماندهي و تبديل سهميه‌هاي ويژه به سهميه‌هاي عادي هم تاكنون منجر به مهار مصرف اين فرآورده نفتي در كشور نشده و روند واردات بنزين همچون گذشته در سال ۱۳۹۴ هم ادامه مي‌يابد. از سوي ديگر، پس از افزايش 5 درصدي قيمت بنزين براي سال ۹۴ سخنگوي اقتصادي دولت تدبير و اميد هرگونه افزايش دوباره قيمت بنزين براي سال ۹۴ را رد كرده و تأكيد مي‌كند: دولت فعلاً برنامه‌اي براي افزايش قيمت بنزين براي سال آينده ندارد.
اين در حالي است كه افزايش قيمت بنزين در سال ۹۴ در حالي توسط محمد‌باقر نوبخت سخنگوي دولت رد مي‌شود كه اين عضو كابينه دولت تدبير و اميد سال گذشته هم هرگونه افزايش قيمت بنزين براي سال ۹۳ را رد كرده بود اما عملاً ارديبهشت ماه بهاي اين محصول پرطرفدار نفتي به بيش از هزار تومان افزايش يافت. به گفته مسئولان شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، هم اكنون وضعيت ذخيره‌سازي بنزين در انبارهاي نفت كشور در شرايط مطلوبي قرار دارد و با وجود بيش از يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون ليتر ذخيره بنزين هيچ گونه نگراني از بابت تأمين بنزين نوروزي مردم احساس نمي‌شود.
در اين بين، هر چند با مخالفت ستاد مديريت و حمل و نقل و سوخت كشور تخصيص هرگونه سهميه ويژه بنزين نوروزي به مردم منتفي اعلام شده است اما برآوردها از جهش دوباره مصرف بنزين به بيش از ۱۰۰ ميليون ليتر (در روز) در روزهاي پاياني اسفند ماه و حتي ايام نوروز حكايت دارد. از ابتداي سال جاري تاكنون متوسط مصرف روزانه بنزين كشور حدود ۷۰ ميليون ليتر در روز بوده كه پيش بيني مسئولان شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي حاكي از آن است كه در روزهاي پاياني سال و با افزايش سفرهاي نوروزي متوسط مصرف اين فرآورده استراتژيك نفتي به ۱۰۴‌ميليون ليتر در روز افزايش يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار