کد خبر: 701389
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
گروه‌های تندروی انگلیسی علیه اسلام تجمع اعتراض آمیز برگزار می‌کنند.
بعد از حوادث ماه گذشته پاریس، احساسات ضد اسلامی در انگلیس رو به افزایش گذاشته و انگلیسی‌های افراطی جناح راست علیه مسلمانان متحد می‌شوند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر نوشت، سخنگوی گروه «پگیدهای انگلیس» که فعال‌ترین گروه فاشیست انگلیسی در زمینه اسلام هراسی است اعلام کرد، روز هفتم فوریه آماده برگزاری یک تظاهرات ضد اسلامی در «میدلند» غربی در نزدیکی شهر بیرمنگهام است.

این تجمع از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع عموم رسید و وب سایت رسمی فاشیست‌های افراطی آن را منتشر کرده و به این تاکید کرد که مسجدی در شهر «دادلی» ساخته خواهد شد.

رهبر کنسول شهر دودلی، طی بیانیه‌ای گفت هیچ قدرت رسمی در این شهر وجود ندارد که جلوی این تظاهرات را بگیرد.

تظاهرات این گروه از فاشیست‌های انگلیسی با همراهی اعضای گروه‌هایی از لهستان، بلژیک و اسکاتلند همراه خواهد بود.

هم‌چنین گروه‌های «لیگ دفاعی» و «اول، بریتانیا» به اضافه برخی از اعضای حزب ملی بریتانیا و حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) از این تظاهرات حمایت کردند.

در تقابل با این حرکت، عده‌ای از مخالفان این حرکت ضد اسلامی تجمعی با عنوان «اتحاد علیه فاشیسم» چند بلوک آن سو‌تر از تجمع فاشیست‌ها برگزار خواهد شد.

پلیس شهر دادلی هم ساکنان این شهر را تشویق می‌کند مانند روزهای در هفتم فوریه عادی به کار و فعالیت روزانه خود ادامه دهند.

گروه «اول بریتانیا» خودش را گروهی وطن پرست معرفی می‌کند و رهبر این گروه فعالیت‌های این گروه را در تضاد با گروه‌های مسلمان عنوان کرده است. اما بر خلاف ادعای وی، این گروه در اقدامات مختلف برای زندگی مسلمانان سراسر بریتانیا آزار و اذیت‌های متعدد به همراه داشته است. من جمله این اذیت‌ها، تعدی به مساجد، توزیع بروشورهای مجادله برانگیز بوده است.

این در حالیست که امروز (یک‌شنبه) بیش از 20 مسجد در انگلیس درهای خود را به روی عموم مردم باز می‌کنند. این روز که از سوی شورای مسلمانان این کشور، روز «از مسجد من دیدن کنید» نام‌گذاری شده و بخشی از تلاش مسلمانان انگلیس برای کاهش تنش بین اقلیت‌ها این کشور است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار