کد خبر: 700521
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
رئيس كميسيون اصل 90 توضيحاتي پيرامون آخرين وضعيت پرونده پديده شانديز، بنزين‌هاي آلوده، شكايت برخي شهروندان از سازمان ثبت اسناد و اموال كشور و... ارائه داد.
رئيس كميسيون اصل 90 توضيحاتي پيرامون آخرين وضعيت پرونده پديده شانديز، بنزين‌هاي آلوده، شكايت برخي شهروندان از سازمان ثبت اسناد و اموال كشور و... ارائه داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدعلي پورمختار در حاشيه مراسم همايش حق دفاع و حقوق شهروندي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا پرونده پديده شانديز و تبرك در كميسيون اصل 90 در حال بررسي است، اظهار داشت: هر دستگاهي از جمله دادستان و مجلس در اين زمينه كار خود را انجام مي‌دهد و ما همچنان اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم. وي ادامه داد: تبرك درصدد ايجاد مجتمعي بود كه اين امر غيرقانوني است و به همين دليل تبليغات آن ممنوع شد اما تبليغ محصول مشكلي ندارد و اين شركت حق فروش سهام ندارد.
 وي در مورد اينكه آيا پرونده‌اي در رابطه با درگيري علي مطهري و نمايندگان در كميسيون اصل 90 مطرح است، گفت: بعيد است اين موضوع پرونده‌اي شود چرا كه مقوله‌اي در داخل مجلس بوده و اظهار نظراتي شده است.
 پورمختار درخصوص پرونده تخلفات برخي مسئولان دولت قبل بيان كرد: تعدادي تخلف بوده كه در حال پيگيري و تكميل آن هستيم اما فعلاً آماده ارسال به قوه قضائيه نيست.  وي درخصوص برخي فوتباليست‌هاي مشمول خدمتي كه جعل كارت خدمت كرده‌اند، گفت: اين موضوع همچنان در كميسيون مطرح است و تعدادي از افراد كارت‌هايشان باطل شده است و برخي قرار شد به عنوان سرباز بازي كنند كه ما با اين امر مخالفيم چون نوعي تشويق است در حالي كه اين افراد مرتكب جرم شده‌اند.
رئيس كميسيون اصل 90 در ارتباط با پرونده بنزين‌هاي آلوده گفت: دو هفته پيش گزارشي در كميسيون مورد بررسي قرار گرفت و به هيئت رئيسه تقديم شد.
وي اضافه كرد: دليل اصلي آلودگي‌ها در تهران و برخي شهرها بنزين توليدي در پتروشيمي‌ها نبوده است.  پورمختار در پاسخ به اينكه شنيده شده همسر يكي از مسئولان بنزين آلوده وارد مي‌كند و آيا پرونده‌اي در اين مورد به كميسيون آمده است يا خير گفت: اين پرونده در كميسيون مطرح شد اما چنين تخلفي ثابت نشده است.
وي در مورد شكايت برخي شهروندان به كميسيون اصل 90 مبني بر اينكه سازمان ثبت اسناد و اموال كشور به واجدان شرايط مجوز دفترخانه نمي‌دهد و پارتي‌بازي مي‌كند، تصريح كرد: رئيس اين سازمان را به كميسيون خواستيم و قرار شد اصلاحاتي صورت گيرد اما اينكه گفته مي‌شود پارتي‌بازي شده اينطور نيست، چون برخي اعتراض داشتند مستحق دريافت مجوز هستند اما به آنها اعطا نشده است.
رئيس كميسيون اصل 90 در پايان در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه زاكاني يكي از نمايندگان مجلس اعلام كرده پرونده‌اي تحت عنون بابك زنجاني2 در راه است، خاطر نشان كرد: در اين زمينه اطلاعي ندارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار