کد خبر: 699929
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
با توجه به سابقه ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش در بیرجند توسعه و انجام تعمیرات اساسی در ۴۰ واحد آموزشی این شهرستان یک نیاز اساسی است.

مدیر آموزش و پرورش بیرجندبا اعلام اين خبر گفت : هرچند آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده اما افزایش روزافزون جمعیت و ضرورت ارائه خدمات به ساکنان نیازمند توجه مسئولان شهرستان برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات بیش از پیش به این شهرستان است.

 تحصیل ۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس بیرجند

سیدحسین سجادی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیریت آموزش و پرورش بیرجند در ۳۶۰ آموزشکده در شهر و روستا به ۵۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان خدمت‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: تحقق اهداف آموزش و پرورش جز با همکاری اولیای دانش‌آموزان و همه نهادها و دستگاه‌ها میسر نیست و سرمايه گذاري در اين بخش يك نياز و ضرورت اساسي است.

مدیر آموزش و پرورش بيرجند با بیان اینکه فضاهای آموزشی موجود در سطح اين شهرستان به طور میانگین دارای ۲۰ سال قدمت است ، عنوان کرد: با توجه به سابقه ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش در بیرجند لازم است تعمیرات اساسی در ۴۰ واحد آموزشی این شهرستان به طور جد پيگيري شود.

 بهره‌برداری از ۱۰۰ کلاس درس با همکاری خیران

وی با بیان اینکه تعمیر هر یک از این واحدها به طور میانگین به ۲۵ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، گفت : تحقق این امر کمک ویژه مسئولان استاني ،شهرستان و به خصوص خیران مدرسه ساز را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: همچنین طبق قانون جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش تمامی پنکه‌های سقفی مدارس در سطح شهرستان باز شده که با نزدیک شدن به فصل گرما باید توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی وسایل سرمایشی در مدارس شود.

سجادی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون خیران حدود یک‌هزار کلاس درس را در سطح استان آماده بهره‌برداری کرده‌اند، افزود: سهم شهرستان بیرجند از این کلاس‌ها حدود ۲۰ کلاس درس بوده است.

 قبولی ۷۰ درصد ي در کنکور سراسری

مدیر آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: در سال آینده نیز با کمک خیران یک واحد آموزشی در روستای چهکند، دو واحد در امیرآباد و دستگرد و سه واحد در مهرشهر بیرجند به جمع کلاس‌های آموزشی شهرستان اضافه می‌شود.

سجادی‌نژاد به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دانش‌آموزان این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر حدود ۷۰ درصد داوطلبان ما در کنکور قبول شده که این امر نشان از توانمندی دانش‌آموزان شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه در کنکور ۹۳ نیز حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان در کنکور سراسری رتبه دو رقمی کسب کرده‌اند، اظهارکرد: در سال تحصیلی جاری نیز با همکاری خیران، اولیا، مربیان و ارائه کلاس‌های تقویتی امیدوار هستیم موفقیت‌های خوبی در کنکور سال آینده رقم بزنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار