کد خبر: 698049
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
معاون عمرانی استاندار مرکزی خبرداد:
نحوه امکان سنجی خط آهن اراک- خمین- اصفهان در نشستی با حضور «علی نورزاد» معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.
فاطمه قاسمی

مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه بطول 175 کیلومتر در سال آینده آغاز می گردد.

وی اظهار کرد: مجوز خط راه آهن اراک- خمین- اصفهان به طول 175 کیلومتر از کمیسیون ماده 215 گرفته شده و مطالعات آن به پایان رسیده است وعملیات قطعه اول آن بطول 20 کیلومتر در سال آینده آغاز می شود.

زندیه وکیلی تصریح کرد: اعتبار این پروژه بالغ بر 800 تا یک هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و با اجرای آن مسیر ریلی غرب و جنوب کشور به شرق متصل می شود.

وی بیان کرد: در بازدید صورت گرفته از کنار گذر شمالی اراک نیز بر ایمن سازی بیشتر این محور تاکید شد و لزوم احداث دو تقاطع غیر همسطح مالک آباد و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مالک آباد نیز از سال آینده آغاز می شود و اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح پتروشیمی شازند نیز منوط به آزاد سازی بستر اجرای تقاطع توسط پتروشیمی است که مقرر شد هماهنگی لازم توسط راه و شهرسازی و پتروشیمی شازند صورت گرفته و با جمع آوری تاسیسات موجود در عرصه طرح، عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح محور خمین – محلات از دیگر پروژه های در حال اجرای راه و شهرسازی است که اجرای آن از نظر ایمنی و روان سازی ترافیک عبوری از شهر خمین دارای اهمیت زیادی می باشد ولی عملیات اجرایی آن بخاطر وجود شبکه های فشار قوی و معمولی دچار مشکل شده است.

زندیه وکیلی ادامه داد: در بازدیدی که با حضور استاندار مرکزی از این پروژه به عمل آمد، مقرر شد هزینه جابجایی شش مورد دکل برق فشار قوی(63 کیلو ولت) و 28 تیر برق فشار ضعیف، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار