کد خبر: 697769
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
به صورت طبيعي هر چه به انتخابات آتي مجلس نزديك‌تر مي‌شويم، تدابير جريان رقيب و حاكم براي خلاص شدن از شر نمايندگان منتقد بيشتر مي‌شود. اتاق‌هاي فكر براي حذف اين افراد از انتخاب مردم، دست به تدابير و طراحي زده‌اند و كم‌كم تدابير را به عرصه عملياتي وارد مي‌كنند. با كنار هم چيدن اقدامات علي مطهري و حواشي، رفتارها و مواضع و اقدامات تجديدنظر‌طلبان مي‌توان بخشي از اين طراحي را به قضاوت نشست. البته در افكار عمومي چيزي را ساخته‌اند كه «علي مطهري از كسي گوش نمي‌گيرد»، «نمي‌فهمد» و... اما هماهنگي اقداماتي كه ذيلاً به شرح آن پرداخته مي‌شود، نشان از يك طراحي دارد كه بازي علي مطهري بخشي از اين پازل است.
1- مطهري همين سخنان درباره حصر سران فتنه را در مشهد، يزد، اصفهان و... عنوان كرده و با مخالفت دانشجويان مواجه شد به صورتي كه سخنراني وي قطع شده بود. بنابراين با علم به اينكه تكرار كنش، تكرار واكنش را به همراه دارد به مسئله پرداخته است. اما اقدامات بعد از اتفاق يك‌شنبه مجلس اين تعمد را برجسته‌تر كرد.
2- بلافاصله پس از اتفاقات مجلس، خبري روي شبكه‌هاي اجتماعي قرار گرفت كه «رسايي دست مطهري را گاز گرفته است» حال آنكه اصلاً آن روز رسايي در مجلس نبوده و به كارگيري واژه «گاز» براي هجو و تخفيف و تنفر استفاده شده است.
3- بعد از ظهر يك‌شنبه پوسترهايي در فضاي سايبري و شبكه‌هاي اجتماعي طراحي شد كه با كليشه و لوگوي ثابت عكس نمايندگان معترض به نطق مطهري روي آن چاپ شده بود و با اين جمله كه «‌آي مردم فلان شهر، فلاني نماينده شماست كه در مجلس اين رفتار را كرده است.»
4- طراحي به گونه‌اي است كه بايد نمايندگان منتقد دولت كه در مجلس هم نبودند به عرصه اجتماعي كشانده شوند. مطهري 48 ساعت بعد از اتفاق مجلس با صدور بيانيه‌اي اسامي نمايندگان مخالف نطق خود را يكي يكي با نام حوزه انتخابيه ذكر مي‌كند. جالب اينكه حتي نماينده منتقدي را كه به قول خود مطهري برخوردي با ايشان نداشته و فقط تبسم كرده است (حسينيان) را نام مي‌برد و نام نمايندگان منتقدي را كه به قول خود مطهري اصلاً در مجلس نبودند، ذكر مي‌كند (كوچك‌زاده و رسايي)؛ اينكه ايشان نمايندگان غايب را هم ذكر مي‌كند و حسينيان را به خاطر يك لبخند نام مي‌برد، هيچ‌گونه ترديدي بر طراحي بودن مسئله نمي‌گذارد.
5- حدود 48 ساعت بعد از اتفاق مجلس مجدداً‌ مطهري به تيتر يك زنجيره‌ها تبديل مي‌شود و با عبارت «ماجراي نطق مطهري به روايت خودش» (مردم‌سالاري تيتر 2)، «روايت مطهري از نطق جنجالي» (اعتماد تيتر يك)، «روايت مطهري از نطق ناتمامش» (آرمان تيتر يك)، «عتاب مطهري به مهاجمان »(آفتاب يزد عكس يك)، «پس‌لرزه‌هاي يك نطق» (ابتكار تيتر 2) و گفت‌وگوي مطهري با «مردم امروز» بازتاب مي‌يابد. بدون ترديد برجسته كردن بيانيه مطهري از جهت توصيف صحنه، مطلب جديدي ندارد؛ چرا‌كه فيلم صحنه و روايت آن بارها و توسط افراد مختلف عنوان شده بود اما هدف، برجسته كردن اسامي نمايندگان است.
6- مطهري علاوه بر نام بردن از نمايندگان حاضر و غايب منتقد دولت، كريمي قدوسي را كه بيشترين انتقاد را در مجلس دارد به صورت ويژه توصيف مي‌كند و در عين حال از سه نماينده كه گرايش ديگري در مجلس دارند، تمجيد و تشكر مي‌كند. بنابراين مي‌توان رفتار مطهري و بيانيه وي را به مثابه ريپورتاژ تبليغي او له و عليه نمايندگان مجلس دانست و اقدامات همسو با وي را تكميل‌كننده پازل طراحي توصيف كرد. احتمالاً مطهري تصوري اسطوره‌اي از خود يافته‌ است و اين توهم را در سر مي‌پروراند كه اگر انگشت اشاره روي يك نماينده بگذارد در انتخابات بعدي رأي مي‌آورد يا حذف مي‌شود. اگر وي در چنين توهمي گرفتار آمده باشد، قطعاً بيشتر مورد سوءاستفاده قرار خواهد گرفت. تلاش مي‌شود مطهري مورد توجه غرب هم قرار گيرد. درخواست نوبل از سوي جرج زيبا كلام براي مطهري از دولت سوئد را هم اضافه كنيد كه اين شخصيت در تراز بين‌المللي مطرح شود. باز خدا پدر جرج زيبا كلام را بيامرزد كه اين نامه درخواست را به شيرين عبادي و تيمش ننوشت. ظاهراً زيبا كلام شأن مطهري را بالاتر از اين مي‌داند كه از پياده نظام غرب براي وي درخواست جايزه كند چرا كه در آن صورت مطهري هم هم وزن مولوي عبدالحميد قرار مي‌گرفت. بنابراين از غرب درخواست مي‌كند كه هم نشان روشنفكري خود را صيقلي زده باشد و هم عرض ارادتي كند كه «هر صبح و شام چشم اميدم به اين در است» و هم مطهري را بين‌المللي كند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
0
0
متاسفم برای جوان ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار