کد خبر: 693565
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
رژيم صهيونيستي كه دو هفته پيش دو پايگاه را در سوريه بمباران كرد اين بار نيز پهپاد جاسوسي اين رژيم به دنبال شناسايي بر فراز خاك سوريه بود كه توسط پدافند هوايي اين كشور سرنگون شد. اين درحالي است ارتش رژيم صهيونيستي سقوط پهپاد جاسوسي را تكذيب كرده است.

به گزارش «جوان»، رژيم صهيونيستي هميشه از كشورهاي لبنان و سوريه براي كسب اطلاعات جاسوسي كرده و بارها با كمك هواپيماهاي بدون سرنشين خود حريم هوايي اين كشورها را نقض كرده است. اين بار نيز پهپاد جاسوسي اين رژيم درحال جمع‌آوري اطلاعات از خاك سوريه بود كه توسط ارتش سوريه سرنگون شد و نتوانست هدف اعلاني خود را به سرانجام برساند. تلويزيون دولتي سوريه بامداد روز دوشنبه گزارش داد كه يك فروند هواپيماي شناسايي بدون سرنشين اسرائيل بر فراز استان القنيطره سقوط كرده است.

 از سوي ديگر، يك منبع نظامي سوريه به «النشره» گفته كه اين پهپاد اسرائيلي در نزديكي روستاي «حضر القريبه» منطقه شبعاي لبنان سقوط كرده است. به گفته اين منبع نظامي، اين پهپاد از نوع اسكاي لارك ۱ و مدل روخيف شمايم است. به گزارش الخبر، اين پهپاد بر فراز روستاي الدهر در استان القنيطره پرواز مي‌كرد كه سرنگون شد. هنوز گزارشي درباره علت سقوط اين پهپاد شناسايي رژيم صهيونيستي منتشر نشده است، اما برخي گزارش‌ها حاكي از آن است كه حزب‌الله لبنان اين پهپاد را سرنگون كرده است. استان قنيطره در منتهي اليه جنوب غربي سوريه و در بلندي‌هاي جولان اشغالي واقع شده ‌است. القنيطره از جمله مناطقي است كه درگيري‌هاي شديد بين ارتش سوريه و تروريست‌ها در آن همچنان ادامه دارد. هرچند جزئياتي از اهداف اين پهپاد منتشر نشده، اما يك فعال توئيتري مي‌گويد هيچ شكي وجود ندارد كه اين پهپاد به دنبال شناسايي و كسب اطلاعات براي وهابي‌ها بوده است.

اين پهپاد در منطقه‌اي سقوط كرده است كه ارتش سوريه توانسته در هفته‌هاي اخير پيشرفت‌هايي را در مقابل تروريست‌هاي اين كشور به دست آورد. اين پهپاد ساخت شركت اسرائيلي «البيت» است و رژيم‌ صهيونيستي از آن براي عمليات‌هاي شناسايي و نظارت استفاده مي‌كند. هنوز معلوم نيست كه آيا اين پهپاد در حملات دو هفته پيش اسرائيل به سوريه نيز نقشي داشته است يا نه. پهپاد اسكاي لارك 1 به عنوان سيستمي براي عمليات شناسايي طراحي شده و با دست نيز قابل حمل است. اين پهپاد نرم‌افزاري دارد كه هنگام شناسايي تصاوير ويدئويي را به يك ايستگاه زميني ارسال مي‌كند. طول و عرض اين هواپيما به ترتيب ۲۰۰ و ۳۱۲ سانتي‌متر است و بين 20 تا 40 كيلومتر برد دارد و نسخه پيشرفته آن يعني «اسكاي لارك 2» تا 60 كيلومتر نيز برد دارد. از قابليت‌هاي ديگر اين پهپاد اين است كه مي‌تواند در يك زمين ناهموار نيز فرود آيد. اين پهپاد در سال 2008، طراحي شده و حتي در عراق و افغانستان نيز براي شناسايي به كار گرفته شده است.

 اسرائيل كه از زمان شروع بحران از تروريست‌هاي سوريه حمايت كرده اين احتمال وجود دارد كه اين پهپاد به دنبال شناسايي و دادن اطلاعات به تروريست‌ها بوده است تا در عرصه تحولات ميداني بتواند از آنها در مقابل ارتش سوريه استفاده كند. زيرا اين پهپاد در جايي ساقط شده است كه تروريست‌ها تلفات سنگيني را از ارتش سوريه متحمل شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار