کد خبر: 692898
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان گفت: واكس ميوه به منظور ماندگاري بيشتر فقط براي نارنگي و پرتقال استفاده مي‌شود و سيب نيازي به واكس زدن ندارد.
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان گفت: واكس ميوه به منظور ماندگاري بيشتر فقط براي نارنگي و پرتقال استفاده مي‌شود و سيب نيازي به واكس زدن ندارد.
حسين مهاجران در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: در حال حاضر از واكس براي پوست نارنگي و پرتقال استفاده مي‌شود كه منجر به بسته شدن روزنه‌هاي پوستي آنها مي‌شود و همين موضوع ماندگاري آنها را افزايش مي‌دهد.
وي در پاسخ به اينكه مدتي است بحث واكس روي سيب‌ مطرح شده و با توجه به اينكه عده‌اي سيب را با پوست استفاده مي‌كنند شايد مشكل ساز باشد، گفت: واكس زدن به سيب ضرورتي ندارد چون اين ميوه 9 ماه بدون واكس مي‌ماند. ولي در جايي مثل امريكا معمولاً سيب را زماني كه هنوز شيرين نشده از درخت مي‌چينند و با گاز اتيلن رنگ آميزي مي‌كنند كه با اين كار ماندگاري آنها را تا شش سال نيز تضمين مي‌كنند.
مهاجران اظهار كرد: در ايران كه سيب تا حدود سه ماه بعد از عيد نوروز نيز ماندگاري دارد لذا نيازي به اين كار نيست.
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي فروشان تصريح كرد: واكس زدن سيب تاكنون به ما گزارش نشده و تصور مي‌كنم اخباري كه در اين مورد منتشر مي‌شود با مقاصد خاصي دنبال مي‌شود.
وي با بيان اينكه اين واكس‌ها معمولاً از كشور اسپانيا وارد مي‌شوند، در پاسخ به اينكه با توجه به لطيف بودن پوست سيب سفيد اگر از واكس در آنها استفاده شود امكان بروز اين واكس به داخل سيب وجود دارد، گفت: اين موضوع بايد بررسي شود چون تا به حال چنين موضوعي سابقه نداشته و با توجه به اينكه عده‌اي سيب را با پوست مي‌خورند بايد اين موضوع توسط كارشناسان بهداشتي مورد بررسي قرار گيرد.
مهاجران گفت: در گذشته براي ماندگاري مركبات آنها را با كاغذ‌هاي امريكايي وارداتي كاغذپيچ مي‌كردند و در حال حاضر ديگر كاغذ پيچ كردن به دليل گراني به صرفه نيست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار