کد خبر: 692875
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
در پي انتشار گزارشي تحت عنوان «تنها كارخانه توليد كيسه خون در كشور تعطيل شد» در روز چهارشنبه 19 آذرماه سازمان انتقال خون ايران در خصوص گزارش ياد شده توضيحاتي به شرح ذيل ارسال كرده است:
حمايت از حقوق اهداكننده خون و بيمار خط قرمزي است كه از آن عبور نمي‌كنيم
اخيراً يك شركت خصوصي به عنوان پيمانكار مجتمع صنعتي بعثت و تحت لواي اين مجتمع، قصد فروش كيسه‌‌هاي  خون وارداتي توليد كشور كره‌جنوبي به سازمان انتقال خون ايران، از طريق ترك مناقصه را دارد كه درخواست اين شركت به دليل مغايرت با فرآيندهاي رايج خريد تجهيزات در سازمان‌‌هاي  دولتي مورد تأييد مسئولان سازمان قرار نگرفته است. جاي تأسف است كه شركت ياد شده با قصد تحت فشار قراردادن سازمان انتقال خون ايران براي رسيدن به منافع خود آبروي سازماني را نشانه رفته كه پافشاري بر اصول سازماني و حمايت از حقوق اهداكنندگان و گيرندگان خون را آرمان خود مي‌داند. از آنجايي كه سلامت جامعه و رعايت قوانين همواره مورد توجه سازمان انتقال خون بوده و خواهد بود، قطعاً استفاده ابزاري و فشار رسانه‌اي هم نمي‌تواند سبب خريد محصولات وارداتي به نام توليد داخل شود. لازم به توضيح است كه اين شركت خصوصي بنا دارد تا سايت توليدي جديد را در شهر مأمونيه استان مركزي احداث و مجتمع بعثت را در استان قم تعطيل نمايد. در پايان ضمن احترام به تمامي صنعتگران توانمند كشور كه با رعايت استانداردهاي لازم در توليد محصولات مورد نياز سازمان انتقال خون از جمله پلاست فريزر، تجهيزات حفظ زنجيره سرما و ... به ويژه در سال‌‌هاي  سخت تحريم، ما را در ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم  عزيز و بزرگوار ميهن اسلامي ياري كرده‌اند از مسئولان شركت ياد شده تقاضا مي‌كنيم به جاي فرافكني و جوسازي‌‌هاي  رسانه‌اي، توان خود را بر توليد به معناي واقعي آن متمركز كنند.
همچنين اين سازمان آمادگي خود را براي ارائه مستندات موجود در زمينه اثبات حقانيت موارد طرح شده در اين بيانيه اعلام مي‌دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار