کد خبر: 690375
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
مشاور رسانه‌اي فرمانده كل سپاه مطرح كرد
آنچه رسانه‌هاي غربي اخيراً در مواجهه پرحجم با موضوع حاج‌قاسم سليماني به مخاطبان القا مي‌كنند، نه يك مرد آسماني، انقلابي و نماد قدرت نرم و بسيج جهان اسلام، بلكه فردي «جنگجو و انتقام‌جو» است.
آنچه رسانه‌هاي غربي اخيراً در مواجهه پرحجم با موضوع حاج‌قاسم سليماني به مخاطبان القا مي‌كنند، نه يك مرد آسماني، انقلابي و نماد قدرت نرم و بسيج جهان اسلام، بلكه فردي «جنگجو و انتقام‌جو» است.
حميدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با مهر با بيان اينكه امروز تحولات منطقه در مسيري كه رهبر معظم انقلاب از آن به تحول در نظم جهاني تعبير كردند، به پيش مي‌رود، خاطرنشان كرد: در اين نظم نوين جهاني، بدون حضور ايران در منطقه و در محيط پيرامون ما هيچ تصميم مؤثري عملياتي نمي‌شود و اين مهم به دليل اقتدار و نفوذ معنوي فوق‌العاده جمهوري اسلامي ايران است.
اين كارشناس مسائل سياسي با تأكيد بر اينكه حاج‌قاسم سليماني به عنوان نماد اين نفوذ معنوي و قدرت نرم، ياور نهضت‌هاي آزادي‌بخش و گروه‌هاي ضدصهيونيستي در منطقه است، اظهار داشت: با اين وجود اين حضور و بروز ايران در منطقه، به هيچ روي حضور نظامي از طريق مشاركت يگان‌هاي نظامي ايران نيست، بلكه حضور حاج‌قاسم سليماني، يك حضور مستشاري است.
مقدم‌فر در پاسخ به سؤالي راجع به انتشار گسترده عكس‌هاي اين سردار بزرگ در عراق توسط برخي رسانه‌هاي داخلي و خارجي گفت: به‌رغم عدم تمايل سردار سليماني تصاويري از وي در رسانه‌هاي داخلي و خارجي منتشر شده است كه مي‌توان براي اين اقدام دو وجه قائل شد، وجه اول ناشي از محبوبيت و اشتياق مردم منطقه براي شناخت بيشتر ايشان است؛ چه آنكه سال‌هاست همه به دنبال رؤيت عكس‌هايي از اين چهره مجاهد بودند و اين در حالي است كه خود حاج‌قاسم هميشه از اين موضوع ابا داشته و دارد، ولي وجه دوم ريشه در شيطنت رسانه‌هاي صهيونيستي و وابسته دارد و يكي از اهداف آنان القاي دروغين حضور نظامي جمهوري اسلامي در تحولات كشورهاي منطقه است.
مشاور فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: مأموريت و حضور حاج‌قاسم سليماني در عراق كه اين روزها با انتشار تصاويرش برجسته‌سازي مي‌شود، به عنوان يك مشاور مسلط و متبحر در نبرد با گروه‌هاي تروريستي و صهيونيستي، ازجمله داعش است كه بنا بر درخواست كمك مردم و دولت عراق، به ياري گروه‌هاي رزمنده و دلاور عراقي شتافته است.
مقدم‌فر در ادامه سخنان خود، با تأكيد بر اينكه يكي از روش‌هاي مهم عمليات رواني در رسانه‌ها به هنگام عدم توانايي براي ناديده‌گرفتن يك موضوع، تلاش براي تحريف و دگرگون كردن مفهوم واقعي آن است، افزود: علاوه بر تلاش براي القاي حضور نظامي ايران در منطقه، «اسطوره‌شكني» و «تحريف اسطوره»، از محورهاي اصلي مواجهه رسانه‌هاي غربي با موضوع فردي همچون حاج‌قاسم سليماني است.
وي تأكيد كرد: رسانه‌هاي غربي با انتشار گسترده و پرداختن فراوان به موضوع عكس‌هاي سردار سليماني با تعابير و اصطلاحات و واژه‌سازي‌هاي مختلف- كه خود همين واژه‌سازي‌ها و اصطلاح‌سازي‌ها جزو بحث‌هاي مهم در مديريت پيام در رسانه‌هاست- قصد دارند اين اسطوره الهي و پاسدار حريم اسلام و انقلاب اسلامي را در حد يك سوپراستار شبيه سوپراستارهاي فيلم‌هاي اكشن غربي تقليل دهند.
مشاور فرمانده كل سپاه ادامه داد: سردار سليماني يكي از فرزندان و پرورش‌يافتگان مكتب امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) است و امروز صدها سردار سليماني در جاي جاي كشور اسلامي ايران و جهان اسلام تربيت يافته‌اند كه هر كدام مي‌توانند در حوزه كاري خود كابوسي براي صهيونيست‌ها و حاميانشان باشند، با اين حال آنچه رسانه‌هاي غربي اخيراً در مواجهه پرحجم با موضوع اين سردار بزرگ به مخاطبان القا مي‌كنند، نه يك مرد آسماني و انقلابي و نماد قدرت نرم و بسيج جهان اسلام، بلكه فردي «جنگجو و انتقام‌جو» است كه در راستاي كينه‌هاي شخصي خود و هم‌كيشانش  با صهيونيست‌ها و استكبار و وابستگانش مي‌جنگد. مقدم‌فر تصريح كرد: آنچه رسانه‌هاي غربي سعي دارند از سردار سليماني بسازند، چيزي بيشتر از رامبو و راكي فيلم‌هاي امريكايي نيست و اين در حالي است كه سردار سليماني و سليماني‌هاي پرورش‌يافته در مكتب امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي)، انتقام‌جو و كينه‌توز نيستند؛ بلكه حب و بغض‌هاي آنان نسبت به افراد، گروه‌ها و دولت‌ها، فقط و فقط حب و بغض في‌الله است.
مقدم‌فر تأكيد كرد: جوانان عزيز بايد توجه داشته باشند كه هدف برخي دست‌ها در انتشار گسترده و حضور روزانه تصاوير سردار سليماني در شبكه‌هاي مجازي و اينترنت، همچنان كه گفته شد، از نيات پليدي سرچشمه گرفته و در راستاي اسطوره‌شكني از حاج‌قاسم و القاي پيام‌هاي انحرافي و آدرس غلط به افكار عمومي دنيا انجام مي‌شود.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعيد110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
0
سليماني شاگرد اول مكتب امام خميني رضوان الله تعالي عليه است.
مكتبي كه خيل كثيري از پير و جوانان آن نمرات بالايي دارند. شيرمرداني كه همواره تشنه مجاهدت مخلصانه در راه تنومند شدن درختي است كه پير خمين آن را بر پا نهاد. هم اكنون شمار اين جوانان تاحدي هست كه استكبار جهاني و مزدوران منطقه اي اش نگران موجوديت خبيث خود باشند. اين درحالي است كه روز به روز بر شما مجاهدين و مقومين افزوده مي شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار