کد خبر: 690195
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
حاكم شدن فضاي ابهام و ترديد در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمايه به روند ريزشي خود ادامه داده و به كانال 71 هزار واحدي نزول كند.
به گزارش «ايسنا» ادامه ترديدها و ابهام‌ها در بورس تهران و نيز سردرگمي سهامداران موجب شد تا در معاملات ديروز، شاخص بورس افت بيش از 300 واحدي را تجربه كرده و تا كانال 71 هزار واحدي عقب‌نشيني كند. به اين ترتيب در معاملات آخرين روز هفته نيز قيمت اكثر شركت‌ها افت كرد و روند نزولي بورس دوباره از سر گرفته شد به طوري كه در معاملات روزگذشته دماسنج بازار سرمايه در كانال 71‌هزار و 860 واحد متوقف شد و زيان سهامداران افزايش پيدا كرد.
بر اين اساس توجه سهامداران به بازار دلار و نفت و نيز ترديد آنها براي سرمايه‌گذاري در بورس موجب شد تا در بازار امروز صف‌هاي فروش تقويت شده و قيمت سهام شركت‌ها كاهش پيدا كند به طوري كه در معاملات ديروز شركت هلدينگ خليج فارس كه بازار سهام به واسطه آن طي دو روز گذشته مثبت شده بود، بيشترين تأثير را در افت شاخص داشت و شركت‌هاي خودرويي و بانكي نيز منفي شدند به طوري كه تاپيكو، بانك صادرات، مپنا، ايران خودرو، سايپا، بانك انصار، ملت، گل گهر، فولاد مباركه و چادرملو از شركت‌هاي تأثير‌گذار در افت شاخص بودند. به اين ترتيب به رغم افت 300 واحدي شاخص بورس، ميزان حجم معاملات نشان مي‌دهد همچنان داد و ستد در بورس تهران رونق داشته و عده‌اي از سهامداران به اميد روزهاي خوب در آينده اقدام به سرمايه گذاري مي‌كنند بر اين اساس در معاملات ديروز 764 ميليون سهم به ارزش 220‌ميليارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمايه به 324‌‌هزار ميليارد تومان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار