کد خبر: 690158
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
بانک مرکزی اعلام کرد: مرجع قانونی در مورد انحلال و برخورد قانونی با بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی است و این بانک در زمان مناسب و پس از طی هر مرحله از اقدامات قانونی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: بعد از آنکه انتشار خبر انحلال یک بانک خصوصی در روزهای آینده واکنش های متعدد و تشدید نگرانی های مردم را به همراه داشت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به ایراد توضیحاتی دراین خصوص پرداخت.

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص اظهارات منتشره در برخی جراید به نقل از برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تحلیل‌های بعضی رسانه‌ها در زمینه انحلال یک موسسه اعتباری و بانک خصوصی اعلام کرد: " مرجع قانونی در مورد انحلال و برخورد قانونی با بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و این بانک در زمان مناسب و پس از طی هر مرحله از اقدامات قانونی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق اقدام خواهد کرد.

لذا ضمن رد تحلیل‌هایی که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته و به نتایج خاصی رسیده و اسامی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را اعلام می‌کنند، قویاً عنوان می‌دارد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران، ضمن پایش دقیق بازار، بر امور بانک‌ها و موسسات اعتباری نظارت حرفه‌ای اعمال کرده در زمان‌های مقتضی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند.
بدین وسیله از کلیه رسانه‌های متعهد و مسئول نیز انتظار دارد از اعلام اسامی و تحلیل‌هایی که منطبق با واقعیت نیست، خودداری کنند".

بانک مرکزی البته در خاتمه تاکید کرده است که کلیه موسسات در شرف تطبیق، نسبت به طی مراحل انطباق با ضوابط و مستندات موجود و اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تسریع نموده و از هر گونه گسترش فعالیتهای بی رویه خودداری نمایند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
1
با سلام چرا شما از نام بانک خوداری میکنید
حد اقل نام بانک را اختصاری اعلام کنید .
چون فکر میکنم مردم بدبین به تمامی بانک های خصوصی میشوند . برای اقتصاد فاجعه است. مطمئا جوابی داده نمیشود ولی حرفم را زدم . موفق باشید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار