کد خبر: 688871
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
حمله مجدد به دولت دكتر روحاني
اصلاح طلبان هر وقت كه بخواهند به دولت حمله مي كنند و خواهان برآورده شدن همه انتظارات شان هستند.

جوان آنلاين: اين مسئله تازه اي نيست. اصلاح طلبان هر وقت كه بخواهند به دولت حمله مي كنند و خواهان برآورده شدن همه انتظارات شان هستند. اين طيف مي خواهند دولت كار و بارش را كنار بگذارد و اصلاح طلبان را محور سياست و قدرت قرار دهد. اين جمله را بخوانيد: «باید دولت یازدهم، اصلاح طلبان را قوی تر از گذشته و توانمند تر از گذشته کند.»

قيد «بايد» نشان دهنده آن است كه اصلاح طلبان، دولت را پيرو خود مي دانند اما حال كه از او پيروي نمي بينند با عصبانيت برخورد مي كنند. اين جمله يكي از اصلاح طلبان و وزراي آن دولت است كه تاكيد دارد: «این دولت تا به حال برای فعالین سیاسی اصلاح طلب و احزاب اصلاح طلب کاری انجام نداده است.»

اين وزير اسبق تنها كسي نيست كه از عملكرد دولت عصباني است به اين دليل كه در تازه ترين مصاحبه خود اينگونه گفته است: «اکثر فعالین حزبی اصلاح طلب از عملکرد دولت نارضایتی دارند»

مسئله بنيادي اين است كه اصلاح طلبان هنوز به دركي درست از شرايط خود،‌ جامعه، سياست و دولت نرسيده اند. اين موضوعي است كه البته در همين گفت‌وگو آمده است. كافي است به اين جملات دوباره نگاه شود كه وزير اسبق راه آن را تكرار كرده است. «دقیقا سال 84 و حتی قبل تر از آن اصلاح طلبان سنگر به سنگر به خودشان باختند. جامعه امروز ایران را درک نکردند وقتی می گویم جامعه امروز و توده مردم منظورم این است که اصلاح طلبان هنوز هم ممکن است بازی را به احمدی نژاد ها و طیف فکری او واگذار کنند. این ادعا یک واقع بینی مطلق است. روشنفکرمآبی به شیوه سال های ابتدایی شکل گیری جنبش اصلاحات، ارائه تز های غیر واقع بینانه و دوری از جامعه ایرانی و از همه مهمتر تحریک قشر سنتی با طرح ادعاهای عبور خاتمی،برهم ریختن ساختار نظام و غیره.»

البته اين مشكل هنوز ادامه دارد و در آينده نيز تكرار خواهد شد. با توجه به همه مسائل پيش آمده و انتقادها و حملات تند اصلاح طلبان به دولت و واكنش عملي دولت به اين رويكرد،‌ اصلاح طلبان هنوز فكر مي كنند كه پايگاه اجتماعي – سياسي دولت يازدهم هستند و تاكيد دارند: «اگر دولت نتواند حامیان اصلی اش را راضی نگه دارد قطعا بازی سیاسی را به حریف واگذار کرده است. دلتمردان تنها یک سال فرصت دارند، تا فضای سالم را برای فعالیت اصلاح طلبان فراهم کنند. این حداقل کاری است که دولت در یک سال گذشته باید انجام دهد... محصول عملکرد وزارت کشور دولت روحانی در نهایت باخت این دولت را درانتخابات مجلس رقم خواهد زد.»

با تمام اين موضع گيري ها وزير راه اسبق عنوان مي كند كه «در میان جبهه اصلاحات هم تندروها باید دفع شوند.» در حالي كه مسئله مهمتر اين است كه اصلاح طلبان، تندرو و تندروي را در ميان خود تعريف و مشخص كنند كه كدام طيف از آنها در اين مسير قرار دارند و كداميك عقلانيت سياسي را چراغ راه خود قرار داده اند.

وزير راه دوره اصلاحات در گفت‌وگ با نداي ايرانيان در ادامه انتقادات به دولت دكتر روحاني گفت:‌ »بي‌ترديد انتقادات فراواني به دولتمردان و اقداماتشان وارد است. من به عنوان يك آدم اجرايي بارها از عملكرد اجرايي دولت انتقاد كرده ام.به آنها گفته ام كه در شرايط بحراني دست به عصا حركت نكنيد اگر در اين شرايط دست به عصا حركت كنيد بي‌ترديد اولين بازنده ميدان سياست شمائيد. يك دولتمرد بايد قاطع تصميم بگيرد و قاطع تصميمات‌اش را اجرا كند.»

در پايان انتقادات وي به دولت تشديد شده و تاكيد دارد: «اكنون دولت قاطعانه تصميم نمي‌گيرد و قاطعانه تصميماتش را به اجرا نمي‌گذارد. به دلیل ترس دولت است. شايد دو سال آينده براي تصميم گيري دولتمردان خيلي ديرباشد. به هر حال اگر فكر مي‌كنند نمي‌توانندپاسخگوي الزامات دولتمردي باشند نبايد مسئوليت قبول مي‌كردند. اين وضعيت دولت را محدود و ناتوان مي‌كند. معتقدم با اين ديد دولت قادر نيست كه ادامه دهد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
nader
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
0
0
خواهشا دست از سر اصلاح طلب واصول گرا ور دارید , مردم رو فراموش نکنید , مردم هیچکدام را نمی شناسند , ای روزنامه جوان شما با ملت باشید . شما که رسانه حقیقت نویسی هستید ,من یک پزشکم در زندگی ام مانده ام .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
0
0
اصول گرایان هم که از دولت عصبانی هستند خیلی بیشتر از اصلاح طلبان پس باید به دولت روحانی تبریک گفت که واقعا مستقل کار میکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار