کد خبر: 688860
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
وزیر بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه میزان داروهای کمیاب به ۳۰ قلم کاهش پیدا کرده است، گفت: تا دهه فجر شاهد بهره‌برداری از ۲ هزار خانه بهداشت خواهیم بود.
فارس: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: ما از اینکه در دولت یازدهم سلامت جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفته است بسیار خوشحالیم.

وی با اشاره به کمک مجلس و دولت برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان گفت:‌ خوشبختانه امروز پیشرفت‌های زیادی در روستاها، شهرها و کلان‌شهرها در سطح آموزش عالی و کاهش وابستگی به دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته اما همچنان مشکلات وجود دارد و باید به تدریج آنها را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در ابتدای شروع کار دولت یازدهم با کمبود داور به ویژه برای بیماران صعب‌العلاج مواجه بودیم گفت:‌ در همان ابتدا دولت با اختصاص 2هزار میلیارد تومان بخشی از مشکلات را برطرف کرد و از 300قلم داروی کمیاب امروز کمتر از 30 قلم دارو کمیاب شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه کشورهای غربی ادعا می‌کردند در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تحریمی صورت نگرفته است، گفت: تمامی این حرف‌ها دروغ بود چرا که در مبادی که باید پول وارد می‌شد مشکل ایجاد کردند اما امروز در همه نقاط کشور دارو وجود دارد و خوشبختانه کمیابی دارو کاهش و پوشش بیمه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مسیر حمایتی دولت و مجلس در برخی بیماران خاص و صعب‌العلاج باید بیشتر شود، گفت:‌ توجه به تولید داخلی محور اصلی فعالیت دولت است و امروز بیش از 95درصد تولیداتی داخلی شده البته باید به کیفیت آن بیش از گذشته توجه شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای اولین بار در طول تاریخ همه ایرانیان بیمه شدند و همانطور که رئیس‌جمهور پیش از انتخابات قول داده بود این اتفاق افتاد و امروز بیش از 7میلیون نفر بیمه سلامت هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای اولین بار بعد از سال‌ها مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها در روستاها توزیع شد، گفت:‌ امیدواریم واکسن‌های جدید نیز به بسته سلامت اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین تا دهه فجر 2 هزار خانه بهداشت آماده بهره‌برداری است ضمن اینکه تا کنون 5هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار