کد خبر: 687188
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
سخنگوي شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
تقي‌پور گفت: بايد از ورود مباحث سياسي به شوراي شهر جلوگيري شود، بخصوص اينكه اصلا نبايد به مباحثي مثل مباحث جناحي، حزبي و گروهي ورود پيدا كنيم تا به اين ترتيب به كارهاي اصلي يعني خدمت به مردم در حوزه مديريت شهري رسيدگي شود.

شوراي شهر يك نهاد اجتماعي است نه سياسيجوان‌آنلاين: رضا تقي‌پور، عضو و سخنگوي شوراي شهر تهران در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به رسانه‌اي شدن چالش‌هاي موجود در شوراي شهر تهران اظهار داشت: بنا بر اين بود كه جلسات يكشنبه‌هاي شوراي شهر بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد و علت اين مسئله هم اين بود كه مباحث داخلي شورا را دوستانه‌تر مطرح كنيم تا به حفظ وحدت و يكپارچگي در شوراي اسلامي شهر تهران كمك كنيم.

تقي‌پور با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر تهران يك نهاد اجتماعي است و بايد اين نهاد اجتماعي بماند، گفت: بايد از ورود مباحث سياسي به شوراي شهر جلوگيري شود، بخصوص اينكه اصلا نبايد به مباحثي مثل مباحث جناحي، حزبي و گروهي ورود پيدا كنيم تا به اين ترتيب به كارهاي اصلي يعني خدمت به مردم در حوزه مديريت شهري رسيدگي شود. بنابراين خواهش ما از دوستان ديگر اين است و باز هم تكرار مي‌كنيم اما برخي از دوستان حرف از وحدت مي‌زنند اما در عمل خلاف آن را عمل مي‌كنند و اميدوارم خدا همه ما را هدايت كند تا به حرف‌هايي كه مي‌زنيم پايبند باشيم.

وي با اشاره به انتخاب شهردار گفت: بنده با انتخاب مستقيم شهردار در شرايط فعلي و با قانون‌هايي وجود دارد، موافق نيستم، دلايل آن هم بسيار مفصل و طولاني است؛ مهم‌ترين آن اين است كه اولا در حال حاضر هم مردم شهردار را با واسطه نمايندگان خود، انتخاب مي‌كنند، نمايندگاني كه خودشان تشخيص داده‌اند براي اين كار به شورا بروند و شهردار را انتخاب كنند و دوم اينكه اگر انتخاب شهردار مستقيم باشد بيشتر ميل خواهد كرد به انتخاب‌هاي سياسي و خدمت از آن در نمي‌آيد.

تقي‌پور در خصوص مديريت يكپارچه گفت:‌ خوب است در قانون و لوايح جديدي كه ارائه مي‌شود، به طرف تحقق مديريت يكپارچه شهري حركت كنيم تا ايرادات و اشكال‌هاي موجود برطرف شود و براي تحقق اين امر بايد ساز و كارهاي نظارتي شورا را بيشتر آماده كنيم و در مديريت شهري ديوان محاسبات ايجاد كنيم.

سخنگوي شوراي شهر تهران  در خصوص عدم برگزاري نشست‌ شوراها در مناطق و صندوق‌هاي صوتي و ارتباط با مردم گفت: با شماره‌گيري 1888 مي‌توان در زير مجموعه‌هاي شورا، با يك كد شورا را انتخاب شود، همچنين با شماره‌گيري 137 نيز امكان برقراري ارتباط با شورا وجود دارد. اين در حالي است كه يكي از كارهاي كميسيون بازرسي، نظارت و حقوقي اين است كه صندوق پستي را تخليه كنند و به درخواست‌هاي موجود در آن توجه كنند. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
hassan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
آخر یک مرجعی پیدا شود و واقعآ ببینند که این شورای شهری ها چه میکنند؟
واقعآ چرا پول بیت المال را هدر میدهیم
ما یک شهرداری داریم واسلام
شورای شهر دیگر چه صیغه ایست
هر عضو آنهم با حقوق های نجومی به اصطلاح مشغول کار هستند چه کاری؟؟؟؟؟؟؟
به جای این کار تراشی های بیخودی بیایید به فکر اشتغال جوانان باشید
به خداوندی خدا یک روزی همگی باید پاسخگو باشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
درستش همین موضوعه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار