کد خبر: 687119
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
بدرقه با شكوه مادر شهيد عباس بابايي
درست در روزهايي كه فيلمي چون « شيار 143 » تنها گوشه‌هايي از رنج و مشقت و صبر و بردباري عظيم مادران شهدا را از دريچه سينما به نمايش گذاشته، مادر شهيد عباس بابايي، سرلشكر خلبان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي و قهرمان ملي ايران بعد از 27 سال تحمل رنج جدايي از فرزند شهيدش به آسمان پر كشيد. روز گذشته مراسم تشييع اين مادر صبور به شكوه صبر و بردباري او با شكوه برگزار شد.
مادران شهدا، اسوه صبر و بردباري هستند؛ زناني كه فرزندان خود را براي حفظ ذره ذره خاك اين سرزمين به جبهه نبرد سپردند و گاه حتي بازگشت پاره استخوان‌هايشان را هم شاهد نبودند، بي‌آنكه گلايه و شكوه‌اي داشته باشند. اين انتهاي بزرگواري و نهايت بزرگ‌منشي است كه خداوند در وجود مادر شهيد نهاده است.
«فاطمه خوئيني »‌نيز 27 سال پيش فرزند رعناي خود، سرلشكر خلبان شهيد عباس بابايي را از دست داد؛ در سال 1366 و آن هم در حالي كه اين نخبه جوان نظامي تحصيلكرده امريكا در حال بازگشت از يك مأموريت برون‌مرزي بود، هدف گلوله ضد هوايي قرار گرفت و به مقام والاي شهادت نائل شد. حالا بعد از تحمل 27 ساله اين رنج عظيم، مادري كه عباسش را از جان و دل دوست مي‌داشت هم به سوي آسمان پر كشيد تا به فرزند شهيدش بپيوندد.  مردم قزوين در كنار ساير مردم گوشه و كنار ايران نيز در روز گذشته و به پاس احترام به اين مادر بزرگوار شهيد، مراسم تشييع باشكوهي را براي وي رقم زدند. اين مراسم با حضور رئيس كميته جست‌وجوي مفقودين سردار باقرزاده، فرمانده نيروي هوايي كشور، دادستان قزوين، فرماندار قزوين، فرماندار البرز، سردارميرحيدري فرمانده انتظامي، سردار شاهرخي فرمانده سپاه، امير شهري فرمانده لشكر 16 زرهي قزوين برگزار و پيكر والده شهيد عباس بابايي در قزوين تشييع شد.
در اين مراسم صديقه حكمت، همسر شهيد بابايي در بياناتي از مسئولان كشوري و لشكري و مردم ولايتمدار قزوين كه در پيام‌هايي درگذشت بانو فاطمه خوئيني را تسليت گفته و كساني كه در مراسم تدفين اين بانو شركت كرده بودند، تقدير و تشكر كرد و از روح بزرگوار مادر شهيد بابايي خواست تا سلام او را به عباس، اين دلاورمرد غيور سرزمين ايران برساند و شفيع آنها در درگاه خداوند متعال باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار