کد خبر: 686989
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
به دلیل رکود فروش واحدهای مسکونی
معاون امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش درآمد شهرداری‌ها به دلیل رکود فروش واحدهای مسکونی بخش خصوصی در این استان خبر داد.

حجت شعبانپور در جمع شهرداران گیلان با اشاره به 14 هزار و 700 کیلومتر مساحت استان گفت: 2 میلیون و 500 هزار نفر در استان زندگی می‌کنند که 60 درصد از جمعیت گیلان ‌در 52 شهر‌ و‌ 40 درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و 78 درصد روستاها زیر پوشش دهیار هستند.وی با بیان اینکه 2 هزار و 592 روستای دارای سکنه در استان داریم، تصریح کرد: تعداد یک‌هزار و 423 دهیار در روستاهای گیلان فعالیت می‌کنند ضمن اینکه یک‌هزار و 162 روستای بدون دهیار داریم.معاون امور عمرانی استاندار گیلان تعداد کارکنان شهرداری‌های استان را 6 هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: سال 93 بودجه عمرانی شهرداری‌های گیلان 450 میلیارد تومان است.

وی از اختصاص 203 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری‌های گیلان در شش ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 369 میلیارد تومان اعتبارات شهرداری‌های استان تحقق پیدا کرد و در سال جاری پنج درصد نسبت به برنامه عقب هستیم.شعبانپور تعداد صدور پروانه‌های ساخت در شش ماه نخست امسال در شهرداری‌های گیلان را یک‌هزار و 737 فقره دانست و یادآور شد: مساحت پروانه‌های صادر شده، 697 هزار متر مربع است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته سه میلیون متر مربع پروانه ساخت در شهرداری‌های استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: شش ماه امسال یک ششم سال گذشته پروانه ساخت در شهرداری‌ها صادر شده است.

*کاهش صدور پروانه ساخت

وی پروانه‌های ساخت صادر شده در شهرداری‌های گیلان در سال جاری را 83 درصد از نظر تعداد و 52 درصد به لحاظ مساحت نسبت به سال گذشته دارای کاهش ذکر کرد و افزود: درآمد شهرداری‌های استان به دلیل کاهش پروانه ساخت کاهش پیدا کرده است. شعبانپور دلیل رکود صدور پروانه ساخت در شهرداری‌های گیلان را رکود فروش واحدهای بخش خصوصی و تسهیلات کم بانکی خواند و اظهار کرد: سال گذشته در مسکن مهر پرداخت تسهیلات کم‌بهره را داشتیم و این موضوع در ساخت مسکن خودمالکی تاثیرگذار بود.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه تسهیلات کم بانکی در شهرهای کوچک بسیار تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: قانون بیمه تامین اجتماعی در کاهش صدور پروانه ساخت موثر بوده و این موضوع موجب اشاعه ساخت و ساز غیر مجاز در شهرهای کوچک می‌شود. وی بر اتمام طرح‌های تفصیلی و جامع در شهرهای استان تاکید کرد و گفت: با پیگیری استاندار و راه‌وشهرسازی گیلان از 52 شهر تعداد 21 طرح تفصیلی در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است.

شعبانپور با اشاره به اینکه 19 طرح تفصیلی شهرهای گیلان در حال مطالعه است، بیان کرد: تعداد پنج طرح در مرحله آغاز برنامه‌ریزی است ضمن اینکه هفت طرح هادی در حال اجرا داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار