کد خبر: 686881
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
محمد اسكندري
طبق برنامه قرار است امروز مجلس شوراي اسلامي موضوع بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي دولت براي تصدي وزارتخانه علوم، تحقيقات و فناوري را در دستور كار خود داشته باشد.
گمانه‌زني‌هايي كه در محافل خصوصي و حتي رسانه‌ها نقل مي‌شود، حاكي از آن است كه «فخرالدين احمدي‌ دانش‌‌آشتياني» نيز مانند ديگر گزينه‌هاي پيشنهادي دولت از شانس بسيار اندكي براي كسب رأي اعتماد برخوردار است و تقريباً مي‌توان گفت سكان وزارت علوم در دست آشتياني قرار نخواهد گرفت.
در اين ميان به نظر مي‌رسد كه در تحليل و تعليل چرايي چندين بار رفت و آمد نامزدهاي دولت براي تصدي پست وزارت علوم به بهارستان بايد به دو وجه مهم اشاره كرد؛ ابتدا يك هجمه به دولت و دوم يك دفاع از مجلس!
هرچند كه رئيس‌جمهور سعي كرده است همواره دولت يازدهم را فراجناحي جلوه دهد اما يك واقعيت وجود دارد و آن اينكه برخي گروه‌هاي سياسي به ويژه اصلاح‌طلبان دولت تدبير را به عنوان يك شركت سهامي مي‌نگرند كه هر حزب و گروهي به اندازه سرمايه‌گذاري در آن مي‌بايست به منفعت و سود دست يابد.
آنطور كه شواهد و قرائن نيز نشان مي‌دهد گروه‌هاي تندرو اصلاح‌طلب وزارت علوم را حق‌السهم خود از دولت مي‌دانند و آنها به هيچ وجهي سعي ندارند از اين غنيمت پر ارزش چشم‌پوشي كنند.
البته حرف در اين باب كه چرا رئيس‌جمهور در برابر اين فشارها ايستادگي نمي‌كند و نامزدهايي را به مجلس معرفي مي‌كند كه به گفته خود نمايندگان فعاليت آنها در فتنه اظهر‌من‌الشمس است بسيار است اما اين يك واقعيت مسلم است كه هر چهار نامزد دولت براي تصدي پست وزارت علوم عملكرد شفاف و روشني در قضيه فتنه نداشته‌اند.
البته برخي‌ها معتقدند رئيس‌جمهور سعي دارد تا با اين رفت و آمدها عملاً مجلس را در برابر طيف افراطي دوم‌خردادي قرار دهد و به صورت علني خود در قبال اين افراد موضع‌گيري نكند.
اما روي ديگر سكه مربوط به مجلس است. متأسفانه در ماه‌هاي اخير برخي از رسانه‌ها شانتاژ گسترده‌اي را عليه بهارستان آغاز كردند و سعي داشتند رويه خانه ملت در قبال مخالفت با نامزدهاي پيشنهادي دولت براي وزارت علوم را رويه‌اي لجاجت‌آميز جلوه داده و عنوان كنند كه نمايندگان سعي دارند در موضوع رأي اعتماد گروكشي كنند اما به نظر مي‌رسد كه وجه اصلي مجلس در شرايط فعلي پيگيري منويات مقام معظم رهبري و همچنين خواسته اصلي مردم است.
برخي‌ها در تلاش هستند به هر طريقي پروژه عادي‌سازي شركت در فتنه 88 را رقم بزنند در حالي كه رويدادهاي سال 88 يك اتفاق ساده نبود بلكه توطئه‌اي داخلي و خارجي عليه كيان امنيت ملي و جرمي بزرگ بود كه نمي‌توان با يك عذرخواهي ساده از آن گذشت. ضمن آنكه فعالان فتنه همين عذرخواهي ساده را هم انجام ندادند و همچنان طلبكار نظام هستند.
از سوي ديگر موضوع آغشته كردن فضاي علمي و دانشگاهي كشور به سياست‌ يك خطاي راهبردي است. سياست‌زدگي در دانشگاه‌ها چه از سوي اپوزيسيون و چه پوزيسيون خيانت به روند پيشرفت كشور است و متأسفانه در عملكرد و كارنامه وزراي پيشنهادي دولت همين نقيصه به عينه مشاهده مي‌شود.
برگ برنده امروز و فرداي ايران در قبال جريان استكبار، دانش و فناوري است و هر فرد يا گروهي كه به دنبال كاهش سرعت رشد علم و فناوري در كشور باشد خواسته يا ناخواسته، عامداً يا جاهلاً در زمين دشمن بازي كرده است.
به راستي از دولت تدبير و اميد انتظار ديگري مي‌رود. شخص رئيس‌جمهور چه در مسائل سياست خارجي و چه در مسائل اقتصادي و... نشان داده است معتقد به آرمان‌هاي بلند انقلاب، امام و رهبري است و جا دارد كه ايشان خود در مقابل اين هجمه گروه‌هاي افراطي به دولت ايستادگي كند، نه اينكه توپ را در زمين مجلسي‌ها بيندازد.
قاطبه صاحبنظران بر اين باورند كه وزارت علوم يكي از وزارتخانه‌هاي راهبردي و زيربنايي است و شايسته نيست بيش از اين سرنوشت دانشگاه‌هاي كشور اسير بازي‌هاي سياسي شود. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
دلواپسان عزیز ...
نگران پور
|
United States
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
دلواپسان عزیز ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
آقای اسکندری فکر نکنم موضوع سیاسی باشد ولی اگر نمایندگان به این گزینه هایی که در فتنه دست داشته اند یا سیاهی لشکر آنها بوده اند رأی مثبت بدهند، در پیشگاه خدا و امام وشهداء مسئول هستند لذا شما بهتر است به دولتی ها پیشنهاد بدهید که فردی خالی از فتنه را معرفی کنند نه........
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
دانشجو ها همانند دانش آموزان مدارس ودبیزستانی بایستی سرشان توی لاک خودشان باشد در تمام دنیا نیز همینگونه است ووارد سیاست نشوند واگر مشکلی هم داشته باشند از طریق مکاتبه یا تلفن قابل حل است . وبه دنبال درس و مشق شان بروند اگه در کشوری همانند تایلند یا یکی از کشورهای اروپایی تظاهراتی برای خواسته ای صورت می گیرد دست گشورهای بیگانه تو کاره دانشجویان جوان وانسا نهای احساسی وپاکی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
0
واقعا تاسف اورست
باورم نمیشود که در ایران این اتفاقها بیفتد
باید بخدا پناه ببریم
این کینه ای که از اسلام دارند ازکجا نشات میکیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار