کد خبر: 683985
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
در ميان تعداد بالاي مستأجراني كه براي يافتن آپارتمان مناسب به بنگاه‌هاي املاك سر مي‌زنند، افرادي هم وجود دارند كه به دنبال اجاره يك روزه تا يك ماهه آپارتمان‌هاي لوكس و مبله هستند و حاضرند رقم‌هاي نجومي را هم بابت آن بپردازند.
به گزارش مهر، با سرزدن به بنگاه‌هاي مسكن در شمال تهران مي‌توان آثاري از اين واحدها ديد و هرچند كه در ابتدا مشاوران املاك سعي مي‌كنند خيلي محتاط در اين خصوص صحبت كنند اما اگر خود را مشتري نشان دهيد، فايل‌هاي زيادي را در اغلب بنگاه‌هاي شمال تهران پيدا مي‌كنيد كه مربوط به اجاره‌هاي به اصطلاح كوتاه مدت است.
در فايل بنگاه‌هاي املاك، اين آپارتمان‌ها به چند دسته تقسيم مي‌شوند اما ويژگي لوكس بودن در تمامي آنها يكسان است به‌طوري‌كه اغلب با امكاناتي مانند استخر و سونا، چند پاركينگ و مبله اجاره داده مي‌شوند، به همين جهت هزينه اجاره روزانه اين آپارتمان‌ها بسيار بالاست و حتي از اجاره ماهانه آپارتمان‌هاي متوسط پايتخت هم بيشتر مي‌شود به‌طوري‌كه براي تعيين اجاره بهاي يك روز واحدهايي با متراژ بالا و سوپرلوكس، نصف اجاره ماهانه آن آپارتمان را دريافت مي‌كنند.
پنت‌هاوس‌ها از جمله اين واحدها به شمار مي‌روند كه هزينه‌هاي سرسام‌آوري براي اجاره آن دريافت مي‌شود اما اگر فرد متقاضي بيش از يك شب و براي يك ماه واحدي را اجاره كند به نسبت، اجاره كمتري را خواهد پرداخت به‌طوري‌كه اجاره يك شب يكي از پنت‌هاوس‌هاي لوكس پايتخت 10 ميليون تومان تعيين شده اما اگر متقاضي درخواست اجاره يك ماهه داشته باشد، مي‌تواند 20 ميليون تومان بپردازد.
دسته ديگري از اين آپارتمان‌ها كه يك درجه پايين‌تر از پنت هاوس‌ها هستند، با قيمت‌هاي كمتري اجاره داده مي‌شوند كه اگر در محله‌هاي گران قيمت‌تري باشند حداقل از روزانه 700 هزار تومان اجاره داده مي‌شود و تا بيش از يك ميليون تومان هم مي‌رسند.
بخش ديگري از اين نوع اجاره‌ها مربوط به ويلاهايي است كه در مناطق شمالي شهر تهران مانند لواسانات و به خصوص ديزين اجاره داده مي‌شود كه عمده متقاضيان اين ويلاها هم براي يك يا دو روز اين ويلاها را اجاره مي‌كنند كه زمان اجاره ويلا، موقعيت مكاني، امكانات و متراژ آن تأثير زيادي بر تعيين اجاره بها دارد.
يكي از فعالان بازار مسكن در اين باره به مهر گفت: مالك يك آپارتمان 150 متري در خيابان ارتش، اجاره روزانه 350 هزار تومان را براي آپارتمان خود تعيين كرده است اما براي اجاره روزانه آپارتمان‌هاي لوكس در مناطق فرمانيه و قيطريه بايد قيمت بيشتري بپردازيد.
وي با تأكيد بر اينكه برخي از مالكان كمتر از يك هفته آپارتمان‌هايشان را اجاره نمي‌دهند، افزود: در حال حاضر مشتري كمتري در بازار است به همين جهت نمي‌توانيم كمتر از يك هفته اين واحدها را اجاره دهيم و براي هر روز هم قيمت واحدي تعيين مي‌شود.
اين مشاور املاك با بيان اينكه برخي از مشتريان براي يك هفته اجاره مي‌پردازند اما يك روز استفاده مي‌كنند، بيان كرد: اگر آپارتمان لوكس با امكانات رفاهي بيشتري بخواهند، بايد قيمت‌هايي بيش از اين رقم، براي هر روز بپردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار