کد خبر: 683972
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
نخست وزير مصر دستور داده است تا مناطق محدودي در شهر رفح و مشخصاً بخش شمال شرقي سينا را جدا كنند، اين درحالي است كه استاندار سيناي شمالي نيز اعلام كرد كه مقامات مصري به كساني كه متحمل ضرر شده‌اند خسارت پرداخت مي‌كنند و در صورتي كه افراد منطقه با ترك منازل‌شان مخالفت كنند آنها را به زور بيرون مي‌كنند.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه الجزيره، ابراهيم محلب، نخست وزير مصر دستور داده است كه مرزهاي منطقه حائل پيشنهادي در شهر رفح در همجواري غزه مشخص شود.  دستور ايجاد منطقه حائل كه عمق آن از 400متر آغاز مي‌شود شامل ايجاد منطقه كاملاً خالي از سكنه و ايجاد مناطق جايگزين براي ساكنان است.
وي افزود: در صورتي كه ساكنان منطقه دوستانه منطقه را تخليه نكنند، با استفاده از زور و برخورد قانوني و مصادره دارايي‌هاي آنان وارد عمل خواهيم شد.
از سوي ديگر، عبدالفتاح دحور، استاندار سيناي شمالي اعلام كرد كه مقامات كشور براي كمك فوري به كساني كه منازل خود را تخليه كنند، مبلغي به عنوان غرامت پرداخت خواهد كرد.
وي اعلام كرد: منازلي كه قرار است خالي شوند در مسافت 500 متري ميان شهر رفح مصر و مرز نوار غزه قرار دارند.
وي تصريح كرد: تعداد منازلي كه در اين محدوده وجود دارند 680 واحد است كه از ميان آنها 200 منزل مسكوني كه در داخل تونل‌هاي كشيده شده تا نوار غزه وجود داشت، ويران شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار