کد خبر: 683330
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
بعد ماه های محرم و صفر برگزار می شود
در حال حاضر 900 پروژه شامل احداث هتل، مراکز اقامتی و غیره توسط بخش خصوصی در سطح کشور در دست اجرا قرار دارد.

مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر 900 پروژه شامل احداث هتل، مراکز اقامتی و غیره توسط بخش خصوصی با 19 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حال اجراست که به طور میانگین از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

وی افزود: در بحث گردشگری در سال 2013، یک‌ هزار و 250 میلیارد دلار درآمد کشورهای مختلف از محل گردشگری بوده است.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته 4.5 میلیون گردشگر داشتیم که 6 میلیارد دلار درآمد عاید ایران شده و این رقم در مقایسه با درآمد سایر کشورها، نیم درصد را نشان می‌دهد.

وی گفت: در بخش صنایع‌دستی به ویژه فرش ایرانی در دنیا برترین جایگاه را داریم و بسیاری از بازارهای دنیا در تسخیر فرش‌های ایرانی است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه طی هفت هشت سال گذشته صادرات فرش افت داشته‌ است، گفت: امیدواریم با برطرف کردن مشکلات صادرات بخش صنایع‌دستی، بتوانیم آثار را به صورت گسترده به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

*شهری متعلق به جهانیان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه تاکنون آن‌طور که باید از ظرفیت نوار ساحلی برای گردشگری استفاده نکرده‌ایم، گفت: این بخش از گردشگری نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: رونق گردشگری می‌تواند موتور توسعه کشور برای خروج از رکود اقتصادی باشد. نزدیک به یک میلیون بنا، سایت و محوطه و آثار تاریخی در ایران اسلامی وجود دارد که حدود 100 تا 150 هزار مورد آن شناسایی و 31 هزار مورد از آنها ثبت فهرست ملی شده و این رقم کمتر از چهار یا پنج درصد از سرمایه‌های ارزشمندی است که در این زمینه در ایران وجود دارد.

سلطانی‌فر یادآور شد: ایران یک کشور ـ موزه است و در تمامی نقاط این خاک در تمامی شهرستان‌ها و این کشور مکان‌ها و محوطه‌های تاریخی کم‌نظیر وجود دارد که هر چقدر پیش‌ برویم و کاووش کنیم این سرمایه‌های ارزشمند گسترده‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای جذب درآمدهای ریالی و ارزی و رشد و توسعه اقتصادی از این گنجینه‌های ارزشمند استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: وی در زمینه ثبت‌ شدن شهرسوخته در فهرست جهانی افزود: این رویداد مهم تاریخی نباید محدود به این استان باشد، بلکه متعلق به تمام بشریت است؛ باید نگاه دنیا را به این مجموعه معطوف کرده و زمینه را برای حضور تمامی گردشگران فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در نظر داریم جشن رویداد مهم ثبت جهانی شدن شهرسوخته را بعد از ماه‌های محرم و صفر بصورت جشن ملی این میراث بزرگ در تهران برگزار کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار