کد خبر: 682812
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کم‌آبی مشکلی نیست که بتوانیم راحت از آن عبور کنیم به همین خاطر دولت باید تسهیلات بهتری در زمینه حفظ منابع آب در اختیار کشاورزان بگذارد.

قاسم سالاری نماینده استان کرمان در شورای مرکزی خانه کشاورز ایران با عنوان کردن مطلب فوق گفت: گندم محصولی استراتژیک و حیاتی برای یک کشور است، ما در شرایط تحریم باید بیشتر به کالاهای استراتژیک توجه کنیم، زیرا کوچکترین خلل در این محصولات می‌تواند ضربه بزرگی در بعد سیاسی به ما وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان و به ویژه شهرستان ارزوئیه، کشاورزان در حال استفاده از منابع آب پایه هستند، یعنی باید کمتر از میزان آبی که اضافه می‌شود، استفاده شود، اما روند معکوس است و میزان آبی را که استفاده می‌کنند خیلی بیشتر از آبی است که به سفره‌های آب اضافه می‌شود. سالاری متذکر شد: برابر شدن استحصال آب توسط کشاورزان و ورود آب به سفره‌های زیرزمینی مهم‌ترین اقدام در راستای حفاظت منابع آب استان است.

وی بیان کرد: دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، لذا باید آب‌های سطحی و فصلی کنترل شود، اگر به سیلاب‌های فصلی بالادست منطقه صوغان توجه شود، آب هدر نمی‌رود.

نماینده استان کرمان در شورای مرکزی خانه کشاورز ایران تصریح کرد: دولت باید تسهیلات بهتری در اختیار کشاورز بگذارد، یعنی امروز که 50 درصد برای آبیاری بارانی کمک بلاعوض می‌کند اگر این مقدار را به 100 برساند، واقعا انقلابی در زمینه حفظ منابع آب و از طرفی افزایش بهره‌وری صورت می‌گیرد. سالاری یادآور شد: خرید تضمینی گندم بسیار کار ارزشمندی است که آرامش خاطر برای کشاورز به ارمغان آورده است و ما از دولت تقاضا داریم با توجه به اینکه نرخ تورم 21 درصد است، خرید گندم را نیز با 21 درصد افزایش محاسبه کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار