کد خبر: 682802
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
معاون عمرانی استاندار خوزستان از تصویب طرح مطالعات توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی شهرهای اهواز و بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

احمد سیاحی با بیان اینکه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع پیچیده‌ای است، چراکه در آن با مناطقی مواجه‌ایم که بافت فرسوده به شمار می‌آیند و اغلب حاشیه شهرها هستند افزود: مناطق حاشیه شهرها یکی از چالش‌های اساسی و جدی کشور است و به عنوان یکی از چهار موضوع اصلی در جلسه معاونان عمرانی کشور مطرح خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی است چراکه اگر ساماندهی نشوند و خدمات به همین منوال به صورت تبعیض‌آمیز ارائه شود، مشکلات جدی اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان دلیل تشکیل سکونتگاه‌های غیررسمی را عمدتا درست نپرداختن به مسئله اقتصاد و تولید دانست .

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی اختلاف طبقاتی است که این موضوع در همه دنیا وجود دارد و گله‌مندی مردم در تبعیض در خدمات‌دهی را شاهد هستیم فزود: فقر نیز باعث ترویج سکونتگاه‌های غیررسمی شده است به طوری که حتی اگر به مردم برخی مناطق گفته شود که مسکن آنها دچار مشکل است، قادر به جابه‌جایی و انتقال نیستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه غیر از منطقه منبع آب در اهواز مناطق دیگری نیز وجود دارد که باید ساماندهی شوند، گفت : مسائل بانکی و تسهیلات در این زمینه باید حل شود؛ برخی ساکنان مناطق نیاز به حمایت صددرصدی دارند و تنها ارائه تسهیلات نمی‌تواند مشکل آنها را حل کند.

وی افزود : یکی از مشکلات اساسی در خوزستان خشکسالی، کاهش کیفیت آب کشاورزی و کاهش آب تالاب‌ها است که موجب شده مردم روستاها به حواشی شهرها مهاجرت کنند و سکونتگاه‌های غیررسمی ایجاد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار