کد خبر: 682777
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تشکیل شورای فنی و نظارتی به نیابت از کارگروه آب و کشاورزی برای اجرای هرچه بهتر پروژه آبیاری تحت فشار در منطقه سیستان شد.

علی اوسط هاشمی گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری مزارع کشاورزی به وسیله لوله یکی از طرح‌هایی است که آسایش و آرامش را برای مردم منطقه سیستان به ارمغان می‌آورد.

وی با تاکید بر اجرای درست و دقیق این طرح افزود: اجرای این طرح از کوچ و مهاجرت مردم جلوگیری کرده و آن‌ها را بر زندگی در زادگاهشان مصصم می‌کند.استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نگاه و اهداف اجتماعی اجرای این طرح بیشتر از اهداف اقتصادی آن است، گفت: مسئولان هر چه در توان دارند برای اجرای این طرح که نویدبخش آرامش و رونق کشاورزی در سیستان است را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه خیرخواهانه پشت این موضوع است و اعتبار آن نیز تامین شده باید همه شرایط را برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سیستان تسهیل کنیم.

هاشمی با تاکید بر تغییر الگوی کشت در منطقه سیستان گفت: تغییر الگوی کشت باید به صورت تدریجی در منطقه سیستان انجام شود.استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار زمینه سرسبزی منطقه را فراهم می‌کند که در پاکیزگی هوا و تثبیت شن‌های روان موثر است.

این مسئول گفت: نگاه علمی و کارشناسی باید پشتوانه اجرای این طرح باشد و برای بازاریابی محصولات کشاورزی از مشارکت بخش خصوصی و مردم استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار