کد خبر: 682747
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
دبیر اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به ثبت حدود 4 هزار شرکت تعاونی در این استان گفت: از مجموع این شرکت‌ها حدود 40 درصد غیر فعال و بقیه هم با ظرفیت پایینی فعالیت می‌کنند.

ابوالفضل بیات با اشاره به جایگاه والای تعاونی در قوانین اظهار کرد: تشکیل اتاق‌های تعاون در راستای تحقق اقتصاد تعاون محور انجام شده است.

وی جذب منابع داخلی و خارجی، توسعه صادرات و بهبود فضای کسب و کار را از جمله نیازهای تعاونی‌ها برای گسترش فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی اعلام و اضافه کرد: انتظار بخش تعاون از دولت عملی کردن وظایف دستگاه‌های اجرایی به قوانین است.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در برون سپاری اقتصاد اهتمام جدی ندارند، تصریح کرد: با وجود قانون مشخص در این مورد روند با کندی در حال انجام است.این مسئول با تاکید بر لزوم برون سپاری در حوزه اقتصاد ادامه داد: تا زمانی که موضوع برون سپاری اقتصاد عملیاتی نشود مشکلات موجود وجود خواهد داشت.

بیات با بیان اینکه بر اساس قانون سهم تعاون از اقتصاد کشور باید به 25 درصد برسد، افزود: این سهم در پایان برنامه پنجم در خوشبینانه‌ترین حالت فقط پنج درصد است.

وی اشتغالزایی را یکی از وظایف ذاتی تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: اشتغالزایی شروطی دارد که دولت باید مسیر آن را برای تعاونی‌ها هموار کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار