کد خبر: 682714
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
اینجا اسدآباد است
شهرستان اسدآباد با جمعیت 107 هزار نفر دارای دو بخش پیرسلمان و مرکزی است که با وجود دو شهر آجین و اسدآباد و همچنین 99 روستا تنها یک آتش‌نشانی دارد.

این شهرستان با گردنه پر و پیچ خمی که دارد، با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و راه کربلا به عنوان یکی از گردنه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود و روزانه خودروهای سنگین با حمل نفت و گازوئیل از این مسیر تردد می‌کنند.متأسفانه علی‌رغم وجود آتش‌سوزي‌های بی‌شماری که از طریق تصادفات خودروهای باری و حمل بار صورت گرفته است، متأسفانه حتی یک ایستگاه آتش‌نشانی هم ندارد.شهر اسدآباد هم تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال دارد که این آتش‌نشانی هم با 16 نفر پرنسل و 6 دستگاه خودرو پاسخگوی جمعیت چند هزار نفری آن نیست.

ایستگاه دوم شهری آتش‌نشانی که از چند سال گذشته تاکنون تنها 50 درصد پیشرفت داشته است، علی‌رغم نیاز ضروری به این ایستگاه متأسفانه تاکنون راه‌اندازی نشده است.همچنین ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق روستایی برای ارائه خدمات زودهنگام به روستاهای دور افتاده وجود ندارد که اگر دهیاری‌ها هم بخواهند با خرید ماشین‌آلات آتش‌نشانی در زمان وقوع حوادث خدمات ارائه دهند، متأسفانه اعتبارات آن‌ها برای خرید این ماشین‌آلات کم است.

50 درصد پیشرفت در 10سال

رئیس اداره آتش‌نشانی شهر اسدآباد در اين زمينه با بیان اینکه هم اکنون 16 نفر پرسنل مجرب در اداره آتنش‌نشانی این شهر فعالیت دارند، اظهار داشت: 6 دستگاه خودروی سنگین در این آتش‌نشانی وجود دارد که خدمات آتش‌نشانی و ایمنی را ارائه می‌دهند. محسن فلاح با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد با 107 هزار نفر جمعیت و 99 روستا و دو شهر و یک گردنه بین المللی تنها یک آتش‌نشانی دارد، تصریح کرد: با توجه به گستردگی و وسعت پهنه عملیاتی در شهرستان نیاز مبرم به ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی دوم است.

وي با اشاره به اینکه ایستگاه آتش‌نشانی 10 سال پیش در بلوار شهدا کلنگ‌زنی شده است، افزود: متأسفانه این ایستگاه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بلاتکیلف مانده است. رئیس اداره آتش‌نشانی شهر اسدآباد ایستگاه آتش‌نشانی شهر آجین را یکی دیگر از ضروریات خواند و گفت: با توجه به اینکه بخش پیرسلمان به مرکزیت شهر آجین تعداد 28 روستا را تحت پوشش دارد می‌طلبد که با ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر موجب خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به این مناطق شویم.

فلاح با ارائه گزارشی از عملکرد آتش‌نشانی اسدآباد در طی 6 ماهه نخست امسال، گفت: در طی این 6 ماه 32 مورد آتش‌سوزی، 39 مورد تصادف وسیله نقلیه و 35 مورد آتش‌سوزی مراتع و جنگل رخ داده است.

وی از افزایش 25 درصدی عملیات‌های آتنش‌نشانی اسدآباد نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از تعداد حوادثی که در سطح شهرستان رخ داده است، 20 مورد منجر به فوت و 48 مورد مجروح داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار