کد خبر: 681547
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
مدير اداره تحقيقات فدرال امريكا (اف. بي. آي) با انتقاد از شركت‌هاي گوگل و اپل براي ارائه فناوري رمزگذاري شده با هدف محافظت از اطلاعات شهروندان، گفت كه كنگره بايد قوانين «ثابتي‌» تدوين كند كه دسترسي پليس به اطلاعات شخصي همچنان ممكن باشد.

به گزارش ايسنا،  جيمز كومي، مدير اف. بي.‌اي شنبه شب در سخنراني خود در موسسه بروكينگز گفت: «اين فناوري رمزگذاري يك بازي دادوستد است كه معادل يك كمدي است كه نمي‌توان در آن را باز كرد؛ يك امنيتي كه نمي‌تواند مختل شود. اما اين اقدام تبعات بدي براي مأموران اجراي قانون و آژانس‌هاي امنيت ملي در همه سطوح به همراه خواهد داشت».

شركت اپل اخيرا سيستم‌عامل جديد خود را با عنوان Mac OS X به بازار عرضه كرده است كه مصرف‌كنندگان را به استفاده از فناوري رمزگذاري File Vault  (گاو‌صندوق پرونده) ترغيب مي‌كند و ادعا شده است با استفاده از آن حفظ اطلاعات تضمين مي‌شود. براساس ادعاي اپل و گوگل اين فناوري همچنين به آژانس امنيت ملي امريكا و اف. بي.‌اي اجازه نمي‌دهد تا به اطلاعات تلفن و رايانه‌هاي مردم دسترسي داشته باشند.

كارشناسان معتقدتد اظهارات اف‌بي‌آي در واقع نوعي جنگ زرگري با شركت‌هاي اپل و گوگل براي بازگرداندن اعتماد به مردم است چون در هر صورت هر نوع سيستم‌عاملي قابل شنود است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار