کد خبر: 681484
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
بر اساس گزارش‌ها، مبارزان جنبش شیعه حوثی «انصارالله» موفق‌ شده‌اند کنترل یک گذرگاه مهم راهبردی را در امتداد مرز شمالی یمن و عربستان سعودی در اختیار گیرند.

پرس تي وي: حوثی‌ها روز شنبه (۱۸ اکتبر، ۲۶ مهر) گذرگاه مرزی « الطوال» Tawwal را در استان «حجّه» Hajjah تصرف کردند . آنان همچنین کنترل منطقه «الوقاع» Wagha در همین استان را در اختیار گرفتند.

حجمی وسیع از رفت و آمد مرزی میان یمن و عربستان سعودی از گذرگاه مرزی طوّال صورت می‌گیرد.

مبارزان انصارالله همچنین کنترل شهرهای صنعا، «اب» Ibb ، «ضمر» Dhamar و بندرگاه اصلی «الحدیده» Hudayda را در اختیار گرفته‌اند.

همچنین روز جمعه، مبارزان حوثی شهر راهبردی «ردعا» را در استان «البیضا» تصرف کردند.

ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده نزدیک به دو سال کنترل این شهر را در اختیار داشتند.

در همین حال، گزارش‌های مختلف در حالی از ادامه درگیری در استان «اب» خبر می‌دهند که حوثی‌ها و ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده برای توقف درگیری و خشونت در منطقه توافق‌ کرده‌اند.

مبارزان انقلابی انصارالله در ماه سپتامبر، بعد از چهار روز نبرد با نیروهای ارتش وفادار به ژنرال علی محسن الاحمر، برادر ناتنی علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق یمن، بر پایتخت این کشور تسلط یافتند.

جنبش انصارالله در خیزش مردمی یمن که به بیش از ۳۳ سال زمامداری علی عبدالله صالح پایان داد، نقشی اساسی داشت.

یمن با تهدیدات ستیزه‌جویان مرتبط با القاعده و نیز یک جنبش جدایی‌طلب در منطقه جنوبی این کشور مواجه بوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
0
0
حوثی ها اول باید خوب پای خود را در میان ملت و حاکمیت یمن استوار نمایند و سریع همانند حزب الله لبنان در همه زمینه آموزش های اطلاعاتی - نظامی روز و تجربه جنگ های نوین و تسلیحات مدرن و ساخت تونل ها و زیر ساخت دفاعی و توان آفندی و پدافندی و رزم و سلاح انفرادی و پدافند غیرعامل و توان و دانش تولید سلاح های دفاعی ضروری در شهر خودشان حسابی قوی و قدرتمند شوند ! و یک بندر گاه تجاری امن از سواحل یمن را هم در اختیار بگیرند ! و با کشتی و سلاحهای موثر ضد ناو برای تامین و فراهم کردن نیازها و رفع محاصره دریایی آل سعود خبیث ! سپس در برابر تجاوزگری های اهریمنان وهابی سلفی سعودی به صعده قد برافرازند و ضربه شست نشان دهند و هرگز بی گدار به آب نزنند !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار