کد خبر: 680176
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
عملیات نیمه‌شب گذشته نیروهای مردمی کُرد در «عین ‌العرب» سوریه، به کشته شدن ۲۵ داعشی و اسارت ۴۰ نفر دیگر منجر شد. درگیری‌ها در سه محور شرق، جنوب و غرب ادامه دارد.
 فارس: درگیری‌های شدید نیروهای مردمی کُرد در شهر عین‌العرب سوریه از شب گذشته (جزئیات بیشتر) تا صبح امروز یکشنبه ادامه یافت.

این درگیری‌ها در محورهای غربی در نزدیکی روستای «تل‌شعیر» و در جبهه جنوبی در نزدیک قبرستان شهدا و در جبهه شرقی در روستای کانیه در جریان است.

فرمانده نیروهای مردمی کُرد در عین‌العرب (که خواست نامش فاش نشود)، صبح امروز خبر داد که نیمه‌شب گذشته (شنبه‌شب) در نزدیک مقر آسایش موفق شدند 25 عضو داعش را از پای در آورند و حداقل 40 نفر دیگر را به اسارت بگیرند.

خبرنگار فارس با اعلام اینکه این خبر را نیروهای کُرد در عین‌العرب تأیید کرده‌اند، تصریح کرد که نیمه‌شب گذشته نیروهای کرد عملیاتی در نزدیکی مرکز نیروهای «آسایش» در عین‌العرب اجرا کردند که نتیجه آن کشته شدن حداقل 25 داعشی و اسارت نزدیک به 40 نفر بود. این عملیات سبب پیشروی کُردها تا بعد از منطقه مرکز آسایش بود.

خبرنگار فارس افزود که هم‌اکنون (امروز یکشنبه) درگیری‌های شدید بین نیروهای مردمی کُرد با تروریست‌های داعش در سه جبهه «شرق، جنوب و غرب» در جریان است و نیروهای مردمی کرد امروز صبح در دو محور جنوب و غرب عملیات انجام دادند.

در روستای «حول بک» در غرب کوبانی نیروهای مردمی کرد توانستند یک خودرو پیکاپ داعش را به همراه سرنشینانش منهدم کردند که به کشته شدن 7 داعشی منجر شد. نیروهای کرد، اجساد این هفت نفر را با خود به عقب بردند.

در جبهه جنوبی نیروهای مردمی کرد یک دستگاه تراکتور را که داعش قصد داشت با بمب‌گذاری کردن آن، آن را در جبهه کردها جلو ببرد به همراه تعدادی از اعضای داعش که نزدیک آن بودند هدف قرار دادند.

خبرنگار فارس گزارش کرد که مسئولان عملیات شب گذشته کردها که به دلایل امنیتی خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که نیازی به کمک ترکیه به کوبانی ندارند اما می‌خواهند که دولت ترکیه مرز کوبانی با خود را باز کند تا داوطلبان کرد بتوانند به کمک مردم شهر کوبانی بپیوندند.

تاکنون گزارش‌های خبری متعددی منتشر شده است که دولت ترکیه علاوه بر اینکه کمکی به کوبانی نکرده است، مانع ورود کردهای ترکیه به کوبانی می‌شود.

حدفاصل شرق شهر عین‌العرب تا مرکز تجمع نیروهای آسایش در امنیت نسبی قرار دارد اما جنوب خیابان 48 تحت تصرف نیروهای تکفیری داعش قرار دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیده بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
1
مردم مسلمان کوبانی ، باید از نیروهای داعش به عنوان سپر انسانی استفاده کنند
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
1
اسیر معنی ندارد آنها اسیر نمی گیرند پس باید داعشی را بلادرنگ کشت چون آنها از حیوان هم پست تر هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار