کد خبر: 680007
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
مدیر کل میراث و گردشگری گلستان خبر داد
6 کشور عضو سازمان اکو به عنوان مهمان در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام گلستان حضور دارند.

قربان عباسی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام این خبر از برپایی 165 غرفه فضای بسته نمایشگاھی و 20 غرفه در فضای باز جشنواره اقوام در گلستان خبر داد و گفت: 11 کشور در ھشتمین جشنواره اقوام استان گلستان غرفه دارند همچنین30 استان و 20 کشور در قالب 40 سفیر، کاردارها و میهمانان خارجی در این جشنواره حضور دارند.

وی ادامه داد: کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، فرانسه، قرقیزستان، اتریش، کرواسی، برزیل، اسپانیا، عمان، اندونزی کشورهای حاضر در این جشنواره هستند.عباسی در خصوص غرفه‎های حاضر در این جشنواره خاطرنشان کرد: شرکت هنرمندان صنایع دستی از 30 استان کشور در 80 غرفه صنایع دستی که 45 غرفه صنایع دستی مخصوص هنرمندان استان گلستان است.

وی ادامه داد: 11 کشور در قالب 15 غرفه صنایع دستی از کشورهای ژاپن، غنا، کوبا، قزاقستان، ارمنستان، عراق، مصر، لبنان، کردستان و آلمان در این جشنواره حاضر هستند.

حضور شش کشور عضو اکو

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: 13 سیه چادر و آلاچیق اقوام کشور و 15 غرفه جوامع گردشگری استان گلستان از دیگر غرفه‎های این جشنواره است.وی با بیان اینکه خط مرزهای ارزش‎های اسلامی هم در دستور کار این جشنواره است، گفت: غرفه شهدا اقوام ایران زمین و غرفه عفاف و حجاب در کنار غرفه سازنده درب حرمین کاظمین که در استان گلستان است هم در این جشنواره وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه برای بین‎المللی شدن این جشنواره حتما باید از 10 کشور عضو اکو هم دعوت می‎کردیم، گفت: خوشبختانه شش کشور عضو سازمان اکو به عنوان مهمان در این جشنواره حضور دارند.

وی در خصوص مراسم‎های برگزار شده در این جشنواره افزود: استان گلستان در مراسم موسیقی اقوام بیشترین سهم را دارد تا فرهنگ گلستان را به کشورهای آسیایی و اروپا معرفی کنیم.این مسئول ادامه داد: معرفی و نمایش آداب و سنن و شیوه‎های زندگی اقوام و چادرنشینانی که در استان‎های مختلف وجود دارند با برپایی حدود 16 چادر انجام می‎شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار کرد: نمایشگاه سوغات استان‎های مختلف و سوغات گلستان و برنامه تور گردانی که با سفرا و کسانی که به عنوان غرفه‎دار خارجی در استان گلستان سفر خواهند کردند طی یک روز از دیگر برنامه‎های این جشنواره است.

عباسی با اشاره به دعوت از هنرمندانی که محصولاتشان موفق به دریافت مهر اصالت شده است، افزود: هفت اثر در استان گلستان دارای مهر اصالت است که از این لحاظ در رتبه چهارم کشوری قرار داریم.

وی در خصوص افزایش بعضی از غرفه‎ها نسبت به جشنواره سال گذشته گفت: به علت تنوع موسیقی‎های محلی غرفه‎های این حوزه را از 19 گروه به 27 گروه افزایش داده‎ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار