کد خبر: 679319
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
در شهرهای استان مرکزی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی از آغاز طرح مطالعاتی امکان سنجی صنایع کارگاهی در 12 شهرستان استان خبر داد.
فاطمه قاسمی

محمدرضا رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در آغاز طرح مطالعاتی صنایع کارگاهی که به صورت نمادین در روستای ابراهیم‌آباد اراک برگزار شد، اظهار داشت: این طرح مطالعاتی از امروز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده در تمام شهرستان‌های استان به پایان برسد.

وی تصریح کرد: تجارب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیانگر آن است که استقرار شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های کوچک تولیدی و صنعتی در نزدیکی نواحی روستایی همواره دگرگونی‌های بسیاری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، کالبدی، قضایی و زیست محیطی در مقیاس‌های کوچک و بزرگ به دنبال داشته و چه بسا با مدیریت کارآمد موجبات توسعه همه جانبه این نواحی را نیز فراهم می‌سازد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام و همچنین توجهات همیشگی مقام معظم رهبری به مسئله مهم اشتغال در کشور در قالب طرح‌های هادی روستایی همواره در برنامه‌ریزی‌ کاربری اراضی روستایی به مشاوران خود تاکید کرده که فضایی با عنوان صنعتی کارگاهی پیش بینی کنند، همچنین بخش مهمی از اراضی ملی که طبق قانون در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد به توسعه صنایع کارگاهی روستایی اختصاص داده شود.

رضافرح اضافه کرد: صنایع کوچک کارگاهی از یک سو به واسطه نقش و جایگاه انکارناپذیرشان در ایجاد اشتغال موثر در نقاط روستایی و از سوی دیگر به دلیل داشتن پیوند تنگاتنگ با بخش‌های دیگر اقتصادی روستا نقش به سزایی در توسعه روستایی دارند و به تبع آن می‌توانند در فرآیند توسعه ملی نیز موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه صنایع کارگاهی در نقاط روستایی با سرمایه‌های اندک قابل اجرا هستند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در نقاط روستایی استان توسعه این بخش به برون رفت اقتصاد کشور از اقتصاد تک محصولی کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به اهداف توسعه صنایع کارگاهی در نقاط روستایی اظهار کرد: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در نقاط روستایی، تمرکز جمعیت در روستاها، بهبود سطح زندگی و کیفیت زندگی روستاییان، تقویت کردن و تنوع بخشیدن به اشتغال غیر کشاورزی در محیط روستا و ترویج مشاغل خانگی و کوچک در روستا از مهم‌ترین اهداف ایجاد این کارگاه‌ها به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار