کد خبر: 679244
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
از مجموع بیش از 17 هزار نفر شتر منطقه جنوب کرمان 11 هزار و 600 نفر آن در شهرستان رودبار قرار دارد.

سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش شتر با عنوان کردن خبر فوق گفت: این پروژه با استفاده از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی به مبلغ 3 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا شتر را به عنوان یکی از منابع وراثتی کشور که خاص برخی از نقاط جهان است، در منطقه جنوب کرمان حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این سازمان طرح اصلاح نژاد شتر با آمیختگی دو نژاد جنوب کرمان و سیستانی را در برنامه آتی خود قرار داده است.

وی افزود: تلاش می‎کنیم تا از طریق روش‎های بهبود اصلاح نژاد، تغذیه و کنترل بیماری‌های دامی و همچنین معرفی شتر به عنوان منبع ارزشمند تولید گوشت و شیر در سطح کشور بتوانیم از این ظرفیت اقتصادی برای منطقه استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: امیدواریم که پرورش شتر از شکل سنتی خود خارج شود تا با استفاده از روش‎های مدرن امروزی بهبود تغذیه و اصلاح نژاد بتوانیم، عملکرد بالاتری داشته باشیم.

موسوی عنوان کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علاوه بر استفاده از گوشت و شیر شتر در مسابقات شترسواری از این موجود زنده استفاده می‎کنند بر همین اساس تلاش می‎کنیم تا این حیوان را در این مناطق به فروش برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه سرمایه‎گذاران در بخش پرورش شتر و تولید فرآورده‌‎های دامی قصد سرمایه‎گذاری در این منطقه را داشته باشند، سازمان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با آن‎ها اعلام می‎کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار