کد خبر: 679056
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
آرامش به مرز سوريه و لبنان با فداكاري حزب‌الله بر‌گشت
پس از واكنش قاطعانه حزب‌الله به حمله تروريست‌هاي يك گروه وابسته به القاعده و به هلاكت رسيدن ده‌ها نفر از آنان روز دوشنبه آرامش به مرز لبنان و سوريه بازگشت.
محمد بابايي‌نساز
پس از واكنش قاطعانه حزب‌الله به حمله تروريست‌هاي يك گروه وابسته به القاعده و به هلاكت رسيدن ده‌ها نفر از آنان روز دوشنبه آرامش به مرز لبنان و سوريه بازگشت.

به گزارش «جوان»، منابع امنيتي لبنان از كشته شدن 16 نفر از تروريست‌هاي گروه جبهه النصره به‌دست حزب‌الله در مرز لبنان و سوريه خبر دادند. ولي برخي منابع تعداد كشته‌هاي داعش را 50‌نفر ذكر كرده‌اند.

 پايگاه خبري ديلي‌استار لبنان به نقل از يك منبع امنيتي گزارش داد، رزمندگان حزب‌الله غروب يك‌شنبه به حملات شبه‌نظاميان جبهه النصره عليه دو مركز ديده‌باني حزب‌الله در بلندي‌هاي بريتال واقع در شرق لبنان پاسخ دادند. يك منبع نزديك به جنبش مقاومت اسلامي لبنان به اين پايگاه خبري گفته است كه شبه‌نظاميان جبهه النصره به مدت كوتاهي يكي از اين مراكز را به تصرف خود در آوردند كه بلافاصله نيروهاي حزب‌الله آن را بازپس گرفتند. گفته مي‌شود ترك‌پايگاه از سوي حزب‌الله يك عمليات تاكتيكي براي به‌دام انداختن داعش بوده است.

بر اساس اين گزارش نيروهاي حزب‌الله همچنين پنج نفر از تروريست‌ها را دستگير كردند. جبهه النصره شاخه القاعده در سوريه محسوب مي‌شود. منابع امنيتي تأكيد كردند هدف حملات گروه‌هاي مسلح به مواضع حزب الله در اين منطقه براي اين بوده است تا حزب الله ارتباط خود را با منطقه قلمون و الزبداني قبل از آغاز فصل زمستان و بارش برف از دست بدهد. اگر تروريست‌هاي تكفيري نتوانند ارتباطات حزب‌الله را با اين مناطق قطع كنند مشكلات زيادي براي حمايت لجستيكي، تسليحاتي و غذايي براي گروه‌هاي مسلح در سوريه ايجاد خواهد شد. اين مناطق ميان سوريه و لبنان واقع است. ديلي‌استار همچنين گزارش داد كه مقامات حزب‌الله اعلام كرده‌اند كه در جريان اين حملات هشت نفر از نيروهاي جنبش مقاومت اسلامي لبنان به شهادت رسيدند. شبكه خبري الميادين گزارش داد كه در اين درگيري سه تن از رزمندگان حزب‌الله به شهادت رسيدند. «نزار طراف‌» از فرماندهان ميداني حزب‌الله، «احمد حسين صالح» و «ماهر احمد زعيتر‌» با كنيه «‌ابوتراب‌» طي درگيري‌هاي روز گذشته به درجه رفيع شهادت نائل آمده‌اند.

  خشم گروه 14 مارس لبنان
دبيرخانه گروه 14 مارس لبنان با صدور بيانيه‌اي خشم و عصبانيت خود را از پيروزي حزب‌الله، شكست گروه‌هاي تروريستي تكفيري داعش و جبهه النصره در بلندي‌هاي بريتال اين كشور ابراز و اعلام كرد كه حزب الله حق ندارد از مرزهاي لبنان در مقابل حملات داعش و جبهه النصره دفاع كند. به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري ملي لبنان، در اين بيانيه آمده است كه به جاي نيروهاي حزب الله، دولت لبنان بايد درچارچوب قطعنامه 1701 سازمان ملل از نيروهاي خارجي درخواست كمك كند.

«سميرجعجع‌» رئيس حزب نيروهاي لبناني نيز كه نتوانست خشم خود را از شكست تروريست‌هاي تكفيري و موفقيت بزرگ حزب الله مخفي كند، به بيانيه دبيرخانه گروه 14 مارس بسنده نكرد وشخصا با صدور بيانيه‌اي خواستار اعمال فشار دولت لبنان بر حزب الله براي خروج از سوريه شد. اين بيانيه 14 مارس در حالي است كه خيلي از كارشناسان معتقدند اگر حضور نيروهاي حزب‌الله در منطقه مرزي سوريه و لبنان نبود اين كشور شاهد تجربه عراق بود و تروريست‌هاي وابسته به داعش هم‌اكنون بيروت، پايتخت اين كشور را به تصرف خود در آورده بودند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بسیجی
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
5
زنده باد حزب الله
علیرضا محروقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
...
رابطه پنهانی دارند.داعش زیرمجموعه القاعده است. با این اخبار دروغ و داستان پردازی حکومت اسلامی نمی تواند خود را معتبر اعلام کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
5
ماشاءالله حزب الله لبنان ! مرگ بر انگلیس خبیث اسرائیل و آمریکا !
سمیه
|
-
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
2
ماشاالله به همت و غیرتتان پاینده باشید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
0
2
هزار ماشاءالله حزب الله لبنان ! مرگ بر انگلیس خبیث شریر و آمریکا و اسرائیل و ترکیه و عربستان و قطر و اردن و امارات تروریست ساز داعش پرور ضد بشر !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار