کد خبر: 678336
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
سازمان بين‌المللي سازندگان وسائل نقليه موتوري از رشد ۳۹درصدي توليد خودرو ايران در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۴ برابر با بهار ۹۳ خبر داد و اعلام كرد ايران از نظر رشد توليد در اين دوره اول جهان شده و از نظر ميزان توليد نوزدهم شده است.
به گزارش تسنيم، سازمان بين‌المللي سازندگان وسائل نقليه موتوري با انتشار آمار توليد خودروي جهان در سه‌ماهه دوم 2014 برابر با بهار 93 از رشد 7/39 درصدي توليد خودروي ايران در اين دوره خبر داد.
توليد خودروي ايران كه در سال‌هاي 2012 و 2013 با افت 25درصدي و 38درصدي مواجه شده بود در سال 2014 رو به افزايش گذاشته است. بر اساس اين گزارش ايران بيشترين رشد توليد خودرو را در سه‌ماهه دوم 2014 ميان خودروسازان جهان داشته است. پس از ايران، اوكراين با رشد 6/30 درصدي و تايوان با رشد 5/16 درصدي به‌ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار داشته‌اند. سازمان بين‌المللي سازندگان وسائل نقليه موتوري كل توليد خودروي ايران در سه‌ماهه دوم 2014 را 488‌هزار و 69 دستگاه اعلام كرده است كه 415 هزار و 306 دستگاه از اين رقم مربوط به توليد خودروهاي سواري و 72 هزار و 763 دستگاه شامل خودروهاي تجاري بوده است. ايران نوزدهمين خودروساز جهان در سه‌ماهه دوم 2014 شناخته شده است. چين با توليد 78/11 ميليون خودرو بزرگ‌ترين خودروساز جهان در اين دوره شناخته شده است. توليد خودروي چين نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6/9 درصدي داشته است. امريكا با توليد 9/5 ميليون خودرو دومين و ژاپن با توليد 5 ميليون خودرو به‌ترتيب دومين و سومين خودروسازان بزرگ جهان در سه‌ماهه دوم 2014 شناخته شده‌اند. توليد اين دو كشور نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتيب 7/4 درصد و 7/8 درصد افزايش داشته است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
از کدوم خودرو دارند حرف میزنند خودروهایی که موقع تحوبل به مشتری پخش نداره ، درش خوب بسته نمیشه گیربکس ، داشبورد ،طاقچه عقب صدا داره لنت ترمز قلابی میبندند دیگه مگه جایی از خودرو مونده که نگم واقعا اینها با چه رویی به این میگن خودرو...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
0
باید خودرو را به حدی به بازار عرضه کرد که استفاده کلان دلالی وتغییر نرخ بازار و کارخانه بکلی ازبین برود. تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار