کد خبر: 677914
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از تشکیل کمیته تخصصی توسعه بوشهر به ابتکار بنیاد نخبگان استان خبر داد.

رحیم قاسمیه گفت: بعد از معرفی بنیاد نخبگان بوشهر به عنوان نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان تصمیم بر آن شد که کمیته ای تخصصی با حضور نخبگان و سرآمدان علمی استان در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... برای بررسی راهبردهای توسعه استان تشکیل شود.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و متخصصین حوزه های مدیریت، علوم انسانی، اقتصاد، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری دریا و آب، شیلات، کشاورزی، فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت و اختراع و کارآفرینی برای عضویت در این کمیته معرفی شده اند .

قاسمیه با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری گفت: براساس این سیاست ها ما موظف به جهاد مستمر علمي با هدف كسب مرجعيت علمي و فناوري در جهان، تحول و ارتقاء علوم انساني، افزايش بودجه تحقيق و پژوهش به حداقل ۴% توليد ناخالص داخلي، ارتقاء منزلت و بهبود معيشت استادان و محققان و اشتغال دانش آموختگان هستیم.

وی استان بوشهر در افق چشم انداز 1404 را استانی با توسعه دانش بنیان متوازن و پایدار متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی ذکر کرد .

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر به تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه ها و پتانسیل های مختلف استان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در زیرمجموعه کمیته تخصصی توسعه استان کارگروه های مختلفی با حضور متخصصین آن حوزه شکل بگیرد و با شناسایی آسیب ها و چالش های موجود در مسیر توسعه، نسبت به مرتفع شدن آن با کمک دستگاه های استانی و ملی اقدام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار