کد خبر: 677894
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
بیش از دو ماه است که 68 واحد از پروژه 100 واحدی این شهرستان آماده تحویل به متقاضیان شده اما در پیچ‌وخم‌های طولانی اداره کل راه و شهرسازی فارس و اداره ثبت‌اسناد بلاتکلیف مانده است.

سلیمان کرمی فرماندار سروستان در حاشیه بازدید از فاز دوم پروژه 100 واحدی مسکن مهر این شهرستان، با انتقاد از تعلل مدیران راه و شهرسازی استان فارس در تحویل واحدهای آماده مسکن مهر سروستان به متقاضیان، اظهار داشت: بیش از دو ماه از تکمیل صد در صدی 68 واحد از پروژه 100 واحدی مسکن مهر این شهر می‌گذرد اما مراحل تحویل این واحدها دچار بروکراسی‌های زائد اداری شده و مردم را خسته کرده است.

وی افزود: 32 واحد دیگر این پروژه به‌طور میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلایل مختلف از جمله ضعف پیمانکار در اجرای تعهدات، عدم تأمین منابع مالی، ضعف دستگاه نظارت و مجری و همچنین عدم تکمیل آورده سهم متقاضیان تکمیل‌ نشده است.

فرماندار سروستان ادامه داد: بنا بر قرارداد منعقده بین دستگاه مجری و پیمانکار، این پروژه باید 18 ماهه تکمیل و واگذار می‌شد، اما به دلیل ضعف پیمانکار در تأمین منابع مالی و سرمایه اولیه به تأخیر افتاده و به ‌مرور زمان و با تورم بازار، مشکلاتی ایجاد شده و در حال حاضر راکد است. مراحل صدور اسناد قرارداد اجاره در حال انجام است و این مرحله از کار نیز به دلیل برداشت‌های نادرست از بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود با مشکل مواجه شده، گویا قرار است صدور اسناد اجاره نیز به درازا کشیده شود.

وی تصریح کرد: مجموعه راه و شهرسازی این استان باید جوابگوی تأخیر دوماهه و کم‌کاری در واگذاری قطعی واحد‌های مسکن مهر آماده سکونت باشند و مردم را از بلاتکلیفی و سردرگمی نجات دهند.

فاز دوم مسکن مهر سروستان در اواخر سال 88 در راستای تهیه و تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار فاقد مسکن و کم‌درآمد طی قرارداد 18 ماهه به اجرا درآمده که پس از گذشت چند سال و با افزایش چند‌باره سهم آورده مردم، هنوز به‌صورت صددرصد تکمیل ‌نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار