کد خبر: 677411
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
استاندار استان مرکزی گفت: دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی امنیت و آرامش امروز را رقم زده و درس‌های آن برای ملت ایران همچنان است.

محمد حسین مقیمی استاندار استان مرکزی در مراسم تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس گفت: مجاهدان دلاور با عزم و اراده‌چشمگیر اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.

این مقام مسئول با اشاره به اقتدار امروز ایران بیان کرد: دفاع مقدس باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس و خودباوری در بین مردم شد تا امروز اقتدار ایران را هیچ کشوری نداشته باشد.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع این مردم دستاوردهای زیادیدر دو بعد داخلی و خارجی را به ارمغان آورد که تا نسل‌ها می‌تواند چراغ راه مردم این مرز و بوم باشد.

مقیمی به اثر مخرب ماهواره‌ها و ترویجبرنامه‌‌های ضدارزش توسط آنها اشاره کرد وافزود: دفاع مقدس جهاد اصغر بود ولی مبارزه امروز ما با تهاجم فرهنگی در راستای دفاعاز هویت ایرانی جهاد اکبر است که پیروزی در آن، عزم ملی را می‌طلبد.

این مقام مسئول ادامه داد: دشمن اگرچه جنگ را رها کرد ولی با تحریم‌های ناجوانمردانه سعی در نابودی و به زانو درآوردن ایرانیان داشت که با صبر و تلاش مردم نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند.

وی سازنده‌ترین نهاد جمهوری اسلامی را بسیج عنوان و اظهار کرد: باید سبک و سیاق زندگی مردم در زمان دفاع مقدس سر لوحه مردم قرار گیرد تا ایرانی بالنده‌تر را شاهد باشیم.

مقیمی با اشاره به رشادت‌های ایرانیان از دیرباز تا به امروز بیان کرد:نسل امروز باید با ستارخان‌ها، میرزای جنگلی‌ها و باکری‌ها آشنا شوند و هویت غیرت‌مندانه ایرانی را بهتر از فرهنگ بیگانه بشناسند.

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: یکی از راه‌های مبارزه و مقابله با دشمنان امروز ایران عملی کردن اقتصاد مقاومتی است که جهادی ملی را می‌طلبد.

در پایان این مراسم از برخی فرماندهان، جانبازان و خانواده شهدا تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار