کد خبر: 677268
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
دبير پنجمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
ناظر گفت: اميدواريم از اين پس باغ موزه متولي و پايه ثابت برپايي اين نمايشگاه باشد و سال آينده هم اين حركت ثابت را در خود نگه دارد.

اميدواريم باغ موزه متولي برپايي نمايشگاه باشدجوان‌آنلاين: سردار علي ناظري، دبير پنجمين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس پيرامون نمايشگاه امسال اظهار داشت: نمايشگاه ملي دفاع مقدس به اين معناست كه همه ناشران دفاع مقدس در سرتاسر ايران حضور پيدا كنند تا براي مردم آن استان هم يك دسترسي آسان فراهم شود و هم اينكه علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس بتوانند با قيمت ارزان‌تري كتاب را تهيه كنند؛ چرا كه يكي از مشكلات ما در شرايط فعلي مسئله گراني كاغذ است.

 
 
ناظري ادامه داد: همواره جاي خالي مجموعه‌اي براي ارائه‌ي كتاب در حوزه دفاع مقدس حس مي‌شد،‌ نمايشگاه كتاب دفاع مقدس به دنبال اين است تا كارنامه‌اي از آثار دفاع مقدس را كه در طول سال منتشر مي‌شود، ارائه و در اختيار علاقه‌مندان و ناشران قرار دهد.
 
 
وي با بيان اينكه نمايشگاه كتاب دفاع مقدس با هدف كمك به فضاي فرهنگي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برگزار مي‌شود، گفت: اين نمايشگاه حركتي ارزشي است براي ادامه مسير شهدا و ايثارگران عزيزمان. كار اصلي را آنها انجام دادند و ترويج، انتشار فرهنگ ايثار و شهادت و فرهنگ كتاب‌خواني، هم ادامه آن راه است و هم مطالبه مقام معظم رهبري تا براي ادامه مسير آنها قدمي برداشته شود. بنابراين جاي چنين نمايشگاه تخصصي در فضاي فرهنگي جامعه خالي بود و با ظرفيت و اعتباري كه در سازمان بسيج وجود داشت، برنامه تعريف شد و با همان عزم جبهه و دوران دفاع مقدس كار آغاز شد.
 
 
دبير پنجمين نمايشگاه كتاب دفاع مقدس افزود: در طي اين مدت نمايشگاه در همه ابعاد سير صعودي داشته است؛ سال اول حدود 80 ناشر در نمايشگاه حاضر شدند و در حال حاضر حدود 150 ناشر حضور پيدا كردند. وضعيت نمايشگاه از جهات مختلف بهتر از سال‌هاي گذشته است و اين در حالي است كه البته هنوز مشكلاتي وجود دارد و سعي بر اين است در سال‌هاي آينده برطرف شود.
 
 
وي در رابطه با تازه‌هاي نمايشگاه امسال گفت:  تا پيش از اين بخش بين‌الملل نداشتيم و امسال اين بخش اضافه شده است و فقط 1200 عنوان كتاب دفاع مقدسي يا مقاومت اسلامي به زبان‌هاي انگليسي، فرانسه و عربي عرضه شده است و غرفه‌هايي با موضوع مقاومت از بحرين، فلسطين و افغانستان داير شده و برنامه‌ها و نشست‌هايي براي حضور شخصيت‌ها در نظر گرفته‌ايم. بخش ديگر نمايشگاه مربوط به آثاري است كه طي اين چند سال توسط مقام معظم رهبري تقريظ شده و اين آثار حدود 43 عنوان است. همچنين كارنامه‌اي در خصوص آخرين دستاوردها و تازه‌هاي كتاب دفاع مقدس در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.
 
دبير پنجمين نمايشگاه كتاب دفاع مقدس اضافه كرد: در کنار تمام تمهیداتی که برای معرفی و عرضه‌ی کتاب‌های دفاع‌مقدس طراحی شده، سایر محصولات فرهنگی را هم ارائه مي‌شود. به عنوان مثال برای کودکان و نوجوانان بخشی را برای فروش لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی و بازی‌های دیجیتال در نظر گرفتیم.
 
 
وي تصريح كرد: در نمایشگاه امسال تعدادی از اسناد جنگ به صورت گالری‌های عکس به مخاطبان عرضه شده است. همچنین انتشارات مختلف برنامه‌های متفاوتی برای رونمایی از آثار جدیدشان و همچنین جلسات نقد و بررسی کتاب برپا مي‌كنند. در کنار این برنامه‌ها سخنرانی‌های موضوعی هم برگزار مي‌شود.
 
 
 
ناظري معتقد است، مقاومت اسلامي كه اكنون در كشورهايي مثل سوريه، عراق، و افغانستان مقابل جريان صهيونيستي، آمريكايي و تكفيري وجود دارد از دل دفاع مقدس ما برآمده است و اولين مقاومت اسلامي در ايران عليه گروه‌ها، رژيم بعثي و آمريكا صورت گرفت و امروز آثار مكتوبي در اين حوزه در نمايشگاه ارائه مي‌شود.
 
 
وي در خصوص تخفیف محصولات عرضه شده در نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس امسال گفت: بن‌کارت‌هایی برای خرید از نمایشگاه در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان می‌توانند این بن‌کارت‌ها را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند. همچنین غرفه‌های مختلف هم آثارشان را با 20 الی 30 درصد تخفیف ارائه مي‌كنند.
 
 
ناظر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در سال‌هاي آينده هم نمايشگاه كتاب دفاع مقدس در باغ موزه برگزار مي‌شود، گفت:  دوره چهارم نمايشگاه در مصلي تهران برپا شد و امسال در باغ موزه. اميدواريم از اين پس باغ موزه متولي و پايه ثابت براي برپايي اين نمايشگاه باشد و سال آينده هم اين حركت ثابت را در خود نگه دارد و آن را به عنوان يكي از فعاليت‌هاي خود همچنان ادامه دهد. نمايشگاه كتاب دفاع مقدس ابتدا در اصفهان كليد خورد و بعد در شهرهايي چون شيراز، مشهد دو دوره در تهران برگزار شد و در نظر داريم اين نمايشگاه را در تبريز نيز برپا كنيم. 
 
 
گفتني است نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس از 3 تا 11 مهر  و از ساعت 9 الي 20 داير است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار