کد خبر: 677253
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
طرح ملی ساماندهی صنایع کشور از استان البرز آغاز شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر یکی از عمده دغدغه‌های استان را فقدان زمین جهت توسعه صنایع و شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: طبق بررسی‌ها در حال حاضر زمین‌های مناسبی برای توسعه شهرک‌های صنعتی در این استان وجود ندارد و اجرای مصوبات روی زمین مانده دولت گذشته نیز مضاف بر این روند مانع از توسعه صنایع شده است.

سید محمدعلی ابریشمی افزود: از بین 9 طرح مصوب احداث شهرک صنعتی،3 شهرک گنجایش توسعه را ندارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی برای شهرک سازی صنعتی استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی مشکل اشتغال کشور را که در این استان مرتفع خواهد کرد گفت: البته در توسعه این شهرک‌ها حفظ اراضی و منابع طبیعی نیز باید دیده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ضرورت ساماندهی صنوف در کرج اعلام آمادگی کرد که این پروژه ملی از استان البرز آغاز شود و افزود: با در اختیار گرفتن فضایی به همین منظور و با هماهنگی شهرداری و سایر عوامل وضعیت نابسامان صنوف را به یک مرکزیت هدایت خواهیم کرد.

وی افزود: استان البرز از حیث برخورداری از شهرک‌های صنعتی خصوصی، بیشترین شهرک را دارا است که البته بخشی آنها در شرف اخذ مجوز قرار دارند.

ابریشمی در رابطه با احداث شهرک فناوری در استان البرز نیز گفت: در صورت فراهم بودن شرایط لازم که اختصاص 11 هکتار زمین یکی از این شروط است، این آمادگی و حمایت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار