کد خبر: 677133
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
وزير خارجه اسبق امريكا در مصاحبه‌اي كه روز شنبه در روزنامه اينديپندنت منتشر شد، بار ديگر ايران را تهديدي براي منافع امريكا خواند و مدعي شد كه اين تهديد پيچيده‌تر از تهديد گروه تروريستي داعش است.
وزير خارجه اسبق امريكا در مصاحبه‌اي كه روز شنبه در روزنامه اينديپندنت منتشر شد، بار ديگر ايران را تهديدي براي منافع امريكا خواند و مدعي شد كه اين تهديد پيچيده‌تر از تهديد گروه تروريستي داعش است.
به گزارش فارس، «هنري كيسينجر» وزير خارجه اسبق امريكا در مصاحبه با روزنامه اينديپندنت، بار ديگر ايران و برنامه هسته‌اي اين كشور را تهديدي براي منافع امريكا دانست. كيسينجر ماه گذشته نيز در ادامه ادعا‌هاي خود برنامه هسته‌اي ايران را بيش از داعش خطرناك خوانده بود. وي در پاسخ به سؤالي در رابطه با آغاز عمليات امريكا عليه مواضع داعش گفت: «من كاملاً اطمينان دارم كه مي‌توانيم اين تحركات را شكست دهيم اما مسئله ايران بسيار پيچيده‌تر است. » كيسينجر بار ديگر مدعي شد تهران ممكن است براي ساخت تسليحات هسته‌اي تلاش كند. وي در اين مورد گفته است: «اگر ايران تسليحات هسته‌اي بسازد يا به تسليحات هسته‌اي نزديك شود، همين مسئله موازنه منطقه را تغيير مي‌دهد، اهميتي هم ندارد كه دولت چقدر ميانه‌رو باشد. چراكه اين بدان معني است كه ايران در برابر شوراي امنيت ايستادگي كرده و بر مناقشه‌اي از تهديدات ايالات متحده، فائق آمده است. » وزير خارجه اسبق امريكا ماه گذشته در گفت‌وگو با راديو ملي امريكا با تأكيد بر اينكه امريكا در هر صورت نبايد نقش ايران در تحولات جهان را ناديده بگيرد، عنوان كرده بود: «نوعي كمربند شيعي از تهران تا بغداد و از آنجا تا بيروت شكل گرفته است. اين وضعيت، اين فرصت را به ايران مي‌دهد تا امپراتوري پارس باستان را اين بار با عنواني شيعي، احيا كند.» كيسينجر افزود: «از نقطه نظر ژئواستراتژيك من ايران را مسئله‌اي بزرگ‌تر از «داعش» مي‌دانم. داعش گروهي ماجراجو با ايدئولوژي‌اي بسيار تهاجمي است. اما آنها براي آنكه به يك واقعيت ژئو استراتژيك و دائمي بدل شوند، هنوز بايد اراضي بسيار بيشتري را به تصرف خود درآورند. فكر مي‌كنم درگيري با داعش- هرچند كه مهم است- اما نهايتا بسيار قابل‌ مديريت‌تر از رويارويي با ايران است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
0
کسینجر"لابی صیهونیست"پیر وخرفت شده اید؟ ازسوراخ موشی خارج نشو"
که داعش نزدیک گوش نازنینت رسیده
است.شایدهم این مطالب رامی گویید"تا
داعش به سرت کاری نداشته باشد.
سیاسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
0
کسینجر آلزایمر گرفته هزیان می گوید خودش از تئورسین های ساخت داعش بوده حالا به سگ پاسی افتاده است
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
1
فرق ایران با داعش جنایتکار برای آمریکا اين است ! داعش مهره رام خودشان است لکن ایران یک حریف مستقل و ازاده و ناوابسته و هوشیار و بیدار است ! در ضمن شیعیان از 1400 سال پیش سر جای خود هستند ! این شما انگلو صهیون های خبیث هستید که کمربند و محور و نوار شرارت از نیویورک و لندن تا تل آویو و ریاض و آنکارا و امان و و دوحه و ... تا اوکیناوا و استرالیا کشیده اید و همه را به زیر یوغ بردگی کشانده اید جز شیعیان که پیرو مکتب هیهات منا الذله هستند و زیر بار زور نمی روند !! و مایه عدم تکمیل کمربند شرارت شما به گرد جهان اند و عامل جرخوردن کمربند سلطه گری جهانی شمااند !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار