کد خبر: 676482
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
مدیرکل دفتر آمار، جمعیت و اطلاعات مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: 536 هزار و 368 نفر در شش ماه نخست سال جاری به جمعیت کشور افزوده شدند.
«علی اکبر محزون» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: رشد جمعیت در کشور حدود 1.3 درصد است و سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود.
 
وی با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال شمار جمعیت کشور 77 میلیون و 500 هزار نفر بود، ادامه داد: می توان تخمین زد که اکنون این تعداد از مرز 78 میلیون نفر گذشته است.
 
این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اکنون جایگاه ایران در جهان از لحاظ جمعیت رتبه هجدهم و در آسیا رتبه دهم است.
 
محزون با بیان اینکه نرخ رشد باروری در سال 91 معادل 2.2 درصد، سال 92 معادل 2.3 درصد و در سه ماه نخست امسال 4.8 درصد افزایش داشته، ادامه داد: اما برای رسیدن به تعادل جمعیت این نرخ رشد باروری نیز مناسب نیست و باید راهبردهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود.
 
وی با بیان اینکه پیشتر باروری در روستاها بیشتر از شهرها بود، افزود: اکنون فرآیند معکوس شده و جوانان روستایی به شهرها مهاجرت کرده و سالمندان در روستا می مانند، از این رو تعادل ساختار جمعیتی روستاها به هم خورده و باعث کاهش باروری در روستاها و در شهرهاست که سبک زندگی و شهرنشینی و مدل زندگی و الگو در آن موثر است.
 
محزون تاکید کرد: باید در سیاست های جمعیتی تجدیدنظر و برای برنامه ریزی و اجرا ابتدا تجربه موفق و ناموفق کشورهای دیگر تحلیل شود و نگرش ها و دیدگاه های ارزشی خانواده ها تغییر یابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
1
خیال می کنید جمعیت ایران است ! جمعیت میلیونها مهاجر غیر قانونی غیر مجاز افغانی است ! که معلوم نیست چرا برای اخراجشان هیچ تدبیری نیست !! تا کل ایران را اشغال نمایند !!
امیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
0
1
فکرمیکنم این افزایش چمعیت بیشتر مربوط به استانهای سیستان وبلوجستانو بعضی شهرهای کردستان میباشد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار