کد خبر: 676387
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
استاندار لرستان به بازسازی 90 کیلومتر از خطوط ریلی لرستان حد فاصل درود تا تنگه هفت تاکید کرد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه 135 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی خطوط ریلی در لرستان نیاز است گفت: کل طول محور راه‌آهن در استان لرستان 155 کیلومتر است که از ایستگاه دورود تا تنگ هفت حدود 90 کیلومتر را شامل می‌شود و متأسفانه خطوط ریلی این مسیر بازسازی نشده است.

وی افزود: از دورود تا ایستگاه مؤمن‌آباد حدود 65 کیلومتر است که حدود 50 کیلومتر آن بازسازی شده و عملیات اجرایی مابقی آن در حال انجام است.

بازوند با اشاره به جلسه با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور یادآور شد: اوایل سال جاری در جلسه‌ای با مدیرعامل راه‌آهن کشور تأکید شد که نقطه خطرپذیر خطوط ریلی لرستان از دورود تا تنگ هفت به میزان 90 کیلومتر است و با توجه به اینکه اعتبارات این طرح ملی است، راه‌آهن باید بازسازی خطوط را در این 90 کیلومتر انجام دهد.

وی افزود: متأسفانه این اتفاق رخ نداد و طی سال جاری شاهد شش سانحه در ناحیه لرستان بوده‌ایم، یعنی به طور متوسط در هر ماه یک سانحه رخ داده است.

استاندار لرستان گفت: بازسازی هر کیلومتر از خطوط ریلی حدود 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در مجموع حدود 135 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح نیاز است که با توجه به اتفاقاتی که متأسفانه در این 90 کیلومتر رقم می‌خورد این اعتبار رقم بالایی نیست که بخواهیم نگران آن باشیم، اما ممکن است در شش ماه دوم سال هم شاهد این اتفاقات باشیم و امیدواریم این اقدام از سوی راه‌آهن انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار