کد خبر: 674540
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
پس‌از تمديد قرارداد با تيم ملي فوتبال ايران
تمام شد، داستان هزار و يك‌شب تمديد قرارداد كارلوس كرش با ايران سرانجام به خط پايان رسيد...
سعيد احمديان
تمام شد، داستان هزار و يك‌شب تمديد قرارداد كارلوس كرش با ايران سرانجام به خط پايان رسيد. سرمربي پرتغالي ديروز پس از ورود به ايران و استراحتي كوتاه، به كمپ تيم‌هاي ملي فوتبال رفت و زير فلاش دوربين‌هايي كه چند ماه بود منتظر ثبت چنين لحظه‌اي بودند، پاي برگه تمديد قراردادش را با ايران امضا كرد تا همچنان سرمربي تيم ملي باشد. حالا آماده شدن براي جام ملت‌هاي آسيا در استراليا اولين مأموريت كرش است؛ مسابقاتي كه تنها قهرماني در آن هواداران فوتبال ايران را راضي مي‌كند.
 
از ماه‌ها قبل از جام جهاني بود كه ماجراي تمديد قرارداد با كارلوس كرش به يكي از سوژه‌هاي داغ رسانه‌ها تبديل شد. در حالي قرارداد اين مربي پرتغالي بعد از پايان جام جهاني به پايان مي‌رسيد كه تكاپويي در فدراسيون فوتبال براي تمديد با كرش مشاهده نمي‌شد و علي كفاشيان همه چيز را به پايان جام جهاني موكول كرده بود. اين در شرايطي بود كه شنيده مي‌شد با توجه به مشكلات كرش و فدراسيون فوتبال، كفاشيان چندان تمايلي به ادامه همكاري با سرمربي پرتغالي تيم ملي ندارد و حتي مذاكراتي را با حسين فركي براي سرمربيگري تيم ملي بعد از جام جهاني داشته است. كفاشيان تصور مي‌كرد با ناكامي تيم ملي در جام جهاني، جو عمومي براي تمديد نكردن قرارداد كرش مهيا مي‌شود، اما تير او با بازي‌هاي نسبتا خوب تيم ملي برابر نيجريه و آرژانتين به سنگ خورد تا افكارعمومي خواهان ماندن كرش در ايران شوند. همين فشارها بود كه كفاشيان را وادار كرد با كرش پاي ميز مذاكره بنشيند.
 
با اين حال مخالفت وزارت ورزش با ماندن كرش و اتمام‌حجت گودرزي با فدراسيون كه براي تامين پول قرارداد كرش، روي وزارت حساب باز نكند، تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي را با مشكل مواجه كرد. بحث‌هايي درباره ميزان دريافت غرامت در صورت فسخ قرارداد هم مزيد بر علت شد تا تمديد قرارداد كرش به مشكل بخورد. با اين حال سرانجام با كوتاه آمدن كرش و عقب‌نشيني او از برخي خواسته‌هايش دو طرف به توافق رسيدند تا در نهايت كرش در ايران ماندني شود. 
 
كرش: الان ديگر وقت كار است
 
پس از توافق، عصر ديروز بود كه كرش در كمپ تيم‌هاي ملي، پاي برگه تمديد قراردادش را با ايران امضا كرد تا پس از چند ماه شايعات مختلف كه او تا پاي رفتن از ايران هم پيش رفته بود، همچنان در ايران به فعاليتش ادامه بدهد. او بعد از امضاي قرارداد گفت كه اميدوار است حضورش باعث غرور‌آفريني تيم ملي فوتبال در مسابقات پيش‌رو باشد: «كاري كه ما در سه سال و نيم گذشته داشتيم، آسان نبود. دستاوردي كه حاصل شد آسان به دست نيامد و اميدوارم در اين چرخه جديد كه مي‌خواهيم كار كنيم حمايت‌هاي لازم را داشته باشيم تا بتوانيم باعث سربلندي و غرور مردم و فوتبال‌دوستان ايران باشيم. بار ديگر از همين جا تعهد كامل خودم را به تيم ملي ايران نشان مي‌دهم و اميدوارم بتوانيم در آينده باعث غرور، عزت و سربلندي هواداران شويم. »
 
كرش در ادامه مثل هميشه بر اتحاد همه براي موفقيت تيم ملي تأكيد كرد:«اميدوارم بتوانيم با اتحاد كامل كه بين ما صورت مي‌گيرد موفق باشيم؛ لازمه آن دست به دست هم دادن و متحد شدن است. اتحادي كه بين ما و تيم‌هاي باشگاهي و مربيان و بازيكنان و تك تك كساني است كه در فوتبال ايران شاغل هستند. اميدوارم با اين اتحاد بتوانيم در اولين پروژه‌مان كه جام ملت‌هاي آسياست و در ابتدا بايد با تيم‌هايي چون قطر و بحرين و امارات بازي كنيم، موفق باشيم. قبل از جام‌جهاني روند آماده‌سازي خوبي را طي ‌كرديم و با يك عملكرد ثابت و خوب مقابل سه نماينده از قاره‌هاي مختلف جهان قرار گرفتيم. مطمئناً در حال حاضر بايد سعي كنيم اين مسئله را تداوم ببخشيم و ارتقا دهيم و در مقابل رقباي آسيايي بهتر عمل كنيم.»
 
 
گفته مي‌شود در دور جديد همكاري ايران با كرش، نقش مربيان ايراني به عنوان دستيار كرش روي نيمكت تيم ملي پررنگ‌تر خواهد بود. كرش ديروز در خصوص دستياران ايراني‌اش گفت: «اين موضوع نياز به صحبت‌هاي تكميلي من و رئيس فدراسيون فوتبال دارد و ما بايد در اين باره صحبت كنيم. ما شرايط را بررسي خواهيم كرد و در اين باره با هم بايد صحبت كنيم تا به نتيجه نهايي برسيم. در مجموع مي‌توانم بگويم انتخاب دستياران ايراني من كاملاً طبق توافق و تفاهم من و رئيس فدراسيون خواهد بود كه بايد به جمع‌بندي لازم برسيم و بعد از آن آنها را اعلام مي‌كنيم. »
 
كرش در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا اكنون موفقيت در جام ملت‌هاي آسيا هدف اوست يا موفقيت در جام‌جهاني هم اين طور توضيح داد:«از من وعده و وعيد نخواهيد. فكر مي‌كنم بعد از چهار سال ديگر بايد من را بشناسيد. نوع مربي‌گري‌ام به گونه‌اي نيست كه بخواهم وعده و وعيد بدهم. كاري كه ما مي‌كنيم و كاري كه دوباره بايد سعي كنيم، انجام دهيم اين است كه با تعهد دوباره و سختكوشي تلاش كنيم به اهداف‌مان برسيم. حرفي كه بعد از جام‌جهاني گفتم اين بود كه اگر بتوانيم يك برنامه خوب و مدون را آماده كنيم، توانايي اين را داريم كه با كسب مدال به جام ملت‌هاي آسيا پايان دهيم. نتيجتاً هدف اول ما اين است كه برنامه آماده‌سازي خوبي داشته باشيم و بتوانيم با افتخار و غرور براي مردم ايران در جام‌ملت‌هاي آسيا شركت كنيم. البته بايد اعتراف كنم بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا براي ما سخت‌تر از جام جهاني است. هدف دوم ما بسيار شفاف و ساده است؛ اينكه بايد بازي بعدي‌مان را برنده باشيم و طبيعتاً هدف دوم ما صعود به جام‌جهاني 2018 است. وقتي به اين مهم دست پيدا كرديم، به فكر صعود هم خواهيم بود. »كارلوس كرش در پايان و در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا پيامي براي مردم ايران دارد، گفت:« الان زمان كار است. مي‌روم كارم را آغاز كنم. »
 
كفاشيان: قرارداد كرش سه مرحله‌اي است
 
كفاشيان هم پس از امضاي قرارداد جديد با كارلوس كرش گفت:« قرارداد جديد سه مرحله دارد. مرحله اول پس از جام ملت‌هاي آسياست كه در آن مقطع عملكرد كرش را ارزيابي مي‌كنيم. اگر از او راضي بوديم به كارش ادامه مي‌دهد وگرنه قرارداد را فسخ مي‌كنيم. مرحله دوم پس از صعود به جام جهاني 2018 است كه در صورتي كه اين اتفاق بيفتد، كرش تا پايان جام جهاني به كارش ادامه مي‌دهد. »رئيس فدراسيون فوتبال ابراز اميدواري كرد كه شرايط فوتبال ايران به گونه‌اي پيش برود كه با موفقيت در جام ملت‌ها و صعود به جام جهاني 2018 كرش تا پايان جام‌جهاني در ايران بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار