کد خبر: 674525
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
در بحث پروژه مهر و بازگشایی مدارس پنج کمیته مشخص شد که کمیته ساماندهی نیروی انسانی طبق ارزیابی که ما در زمینه آموزشی در استان انجام داده‌ایم 7 هزار و 83 معلم نیازمند هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر گفت: اولین عامل در جهت افت آموزشی و عقب‌ماندگی آموزش و پرورش کمبود نیرو است و این کمبود باید توسط معلمین شاغل به کار تأمین شود.

محمد تقی‌زاده ادامه داد: 97 درصد از مدارس ما در مناطق عشایری به شکل چند پایه در حال تدریس هستند و 4 هزار کلاس دوره ابتدایی ما به صورت چند پایه‌ای اداره می‌شوند که همین باعث افت تحصیلی در استان می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته ساماندهی یکی از وظایف آن اجرای دوره‌های ضمن خدمت برای معلمین است که امسال نیز با توجه به تغییر کتب کلاس‌های چهارم و هشتم از کشور مدرسینی برای آموزش معلمان به استان اعزام شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در استان خوزستان تقاضای انتقال نیروی انسانی به خارج از استان زیاد است و امسال نیز ما در تابستان به نسبت سال گذشته آمار انتقال را کاهش داده‌ایم.

به دنبال مطالباتمان هستیم

این مسئول در خصوص ساماندهی نوآموزان گفت: این موضوع یک مسئله‌ای است که در طول تابستان اقدامات خوبی برای آن انجام شده و باید پیش دبستانی برای همه بچه‌ها اجباری شود هم یک گاه در جهت کیفی سازی آموزش در استان جلو برویم.

تقی‌زاده یادآور شد: کمیته تامین و تجهیز مدارس نیز با توجه به مشکلات مالی که در آموزش و پرورش داریم امسال هیچ کمکی به مدارس نداشته‌ایم و به لحاظ سرانه در طول دو سال گذشته 15 درصد پرداختی به مدارس داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این 15 درصد پرداختی نیز مشکل قطعی برق مدارس را هم برطرف نمی‌کند و طی جلسه با مدیرکل برق استان و مدیر برق منطقه‌ای اهواز یک میلیارد و نیم هزینه برق مدارس اهواز بخشیده شد و هزینه برق سال جاری مدارس از این پس محاسبه می‌شود.

تقی‌زاده اضافه کرد: در بحث هوشمندسازی مدارس نیز 720 میلیون تومان امکانات رایانه‌ای بین مدارس توزیع می‌شود و اداره نوسازی نیز پروژه‌های نیمه تمام را در هفته دولت افتتاح کرده است.

این مسئول افزود: در کمیته فرهنگ‌سازی و تبلیغات نیز با ارتباطی که با ائمه جمعه درخصوص مشکلات آموزش و پرورش و همچنین برنامه‌های زنده صدا و سیمای مرکز خوزستان فعال بوده پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و تهیه یک تقویم روزشمار از 15 شهریورماه تا پنج مهرماه شده‌ایم.

تقی‌زاده اذعان داشت: به دنبال مطالبات 130 میلیارد تومانی آموزش و پرورش از شهرداری و دستگاه‌های اجرایی دیگر در استان هستیم که سال گذشته این دستگاه‌ها هیچ هزینه‌ای به حساب آموزش و پرورش واریز نکردند.

وی متذکر شد: استفاده از سرباز معلم بر اساس دستورالعمل خاص خود دنبال می‌کنیم و سال گذشته در سراسر کشور سهمیه جذب سرباز معلم کاهش یافت و امسال 220 نفر سرباز معلم در استان جذب کرده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار