کد خبر: 674335
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
استان یزد در سال تحصیلی 94 ـ 93، بیش از 188 هزار دانش‌آموزان را در یک هزار و 540 آموزشگاه و 7 هزار و 984 کلاس درس تحت تعلیم قرار می‌دهد و امسال بخشی از مشکل کمبود نیروی انسانی در مدارس یزد حل می‌‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با عنوان کردن مطلب فوق و با بیان اینکه 29 هزار و 400 نفر از این تعداد دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش و پرورش تنها با بودجه و امکانات دولت به تنهایی قادر نخواهد بود این جمعیت دانش‌آموزی را در فضاهای استاندارد و به شکلی شایسته زیرپوشش قرار دهد.

احمد شیرزاد، کمبود فضای فیزیکی را مشکلات عمده آموزش و پرورش استان یزد دانست و با بیان اینکه آموزش و پرورش یزد از مشکلات متعدد دیگری نیز رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: برای افزایش کیفیت آموزش، سه رکن اساسی شامل فضا و امکانات، نظام ارزشیابی و محتوای کتاب‌ها و نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در برخی شهرستان‌های استان یزد قدمت مدارس بسیار بالاست، عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها بالای 50 درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

وی در مورد نیروی انسانی نیز عنوان کرد: در سال جاری به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از طرفی امکان استخدام جدید نیز وجود ندارد، اما برنامه‌هایی داریم که با اجرای آن، هم نیروی انسانی تأمین می‌شود و هم کیفیت آموزشی افزایش می‌یابد.

شیرزاد با اشاره به یکی از این طرح‌ها، عنوان داشت: امسال در چند شهرستان شامل یزد، اشکذر، میبد، اردکان و بخش زارچ، طرح مشارکت با مدارس غیرانتفاعی به دلیل مشکلات عدیده نیروی انسانی به مرحله اجرا درخواهد آمد و قراردادهای این طرح نیز منعقد شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار