کد خبر: 674332
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد خواستار اجراي طرح جامع گردشگري اين شهر شد.

 عبدالخالق خاکسار با بیان اینکه شهميرزاد در سال 1386 به عنوان شهر نمونه گردشگري بين المللي معرفي شد گفت: از همان سال قرار بود طرح جامع گردشگري اين شهر اجرا شود اما متاسفانه تا كنون انجام نشده است.

وي با بيان اينكه هنوز مطالعات اوليه اين طرح نيز انجام نشده است، گفت: مجموعه شهرداري و شوراي اسلامي شهميرزاد خواستار اجراي اين طرح هستند.

خاكسار اجراي طرح جامع گردشگري را در اطمينان بخشي به سرمايه گذاران براي سرمايه‌گذاري در شهميرزاد موثر دانست و افزود: شهميرزاد داراي ميراث طبيعي فراوان است و مي‌تواند به مكان مناسبي براي سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري تبديل شود.

وي با اشاره به اینکه شهميرزاد به تامين زيرساختها براي ارائه خدمات به گردشگران نیاز دارد، وجود پارك، كمپينگ، فضاهاي اقامتي و هتل را در جذب گردشگر به اين شهر موثر دانست.

اين شهر داراي جاذبه هاي طبيعي زيبا و محصولات متنوع كشاورزي است كه برخي از اين محصولات مانند گردو و آلو داراي اهميت صاداراتي و شهرت بين المللي هستند.

بزرگ‌ترين باغ گردوي جهان با وسعت 700 هكتار نيز در اين شهر واقع شده است.

بناهاي تاريخي مانند "شيرقلعه"،"قلعه شيخي" و "د‍ژوهل"(يكي از كانونهاي مهم اسماعيليان)بر جذابيت اين منطقه افزوده است.

شهمیرزاد در 6 کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده و در سفر سال 1386 هیات دولت به استان ، به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی معرفی و تصویب شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار