کد خبر: 673940
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
باید طی یک پروسه پنج ساله میزان برداشت مصالح رودخانه را به حداقل برسانیم و من حتماً این موضوع را به اعضای کمیسیون شن و ماسه اعلام می‎کنم تا در دستور کار قرار دهند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به برداشت کارگاه‎های صنعتی ماسه و مصالح ساختمانی از بستر رودخانه‎های استان و رودخانه تیره شهرستان دورود، گفت: اعتقاد داریم، مصالح رودخانه‎ای برای ساخت و سازها مناسب نیست و اگر این ترکیب برداشت مصالح رودخانه‎ای بیشتر از 50 درصد باشد، احساس نگرانی جدی به وجود می‎آید.

استاندار لرستان ادامه داد: باید طی یک پروسه پنج ساله میزان برداشت مصالح رودخانه را به حداقل برسانیم و من حتماً این موضوع را به اعضای کمیسیون شن و ماسه اعلام می‎کنم تا در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ارسال شن و ماسه به خارج از استان لرستان، عنوان کرد: این کار مناسبی نیست، تا مصالح ساختمانی ما به خارج استان فرستاده شود، چراکه علاوه بر بهم ریختن رودخانه مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود می‎آورد و در صورت وقوع سیلاب در منطقه با تخریب بستر و حریم رودخانه مشکلات جدی به بار می‎آید که امیدواریم امور آب منطقه‎ای استان در بخش مهندسی رودخانه توجه ویژه‎ای را به این موضوع داشته باشند.

بازوند با اشاره به حق‎آبه سد مروک دورود، بیان کرد: حدود 10 میلیون متر مکعب حق‎آبه زیست محیطی و 20 میلیون متر مکعب دیگر حق آبه کشاورزی سد مروک دورود است و این حق‌آبه را باید سد کمال صالح رها کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار